Redno spremljanje analitike spletne strani je za doseganje poslovnih rezultatov izjemnega pomena. Poleg podatka o obiskanosti spletne strani lahko z analizo podatkov razberemo, katere podstrani nam prinašajo največ obiskovalcev, iz katerih držav le-ti prihajajo, ob katerih dneh v tednu je stran najbolj obiskana, ali se obiskovalci na stran vračajo itd. Na podlagi podatkov spletno stran optimiziramo, izboljšamo uporabniško izkušnjo ter si na ta način zagotovimo boljše rezultate.

Obiskanost spletnega mesta lahko spremljamo s pomočjo različnih spletnih orodij. Mednje med drugimi sodita AWStats in Google Analytics, ki sta spletnim mojstrom dobro poznani. Če imate z omenjenima aplikacijama izkušnje tudi sami, ste zagotovo opazili, da v večini primerov prihaja do velikih odstopanj v zbranih podatkih. Običajno AWStats prikazuje precej višje številke. Pa veste, zakaj?

Razlog za neenakost je v različnih metodah zbiranja podatkov. V nadaljevanju smo pripravili kratki predstavitvi obeh orodij ter natančneje zapisali, zakaj prihaja do razlik.

AWStats

AWStats je program, ki gostuje na istem strežniku kot spletna stran, za katero želimo preveriti statistiko obiskanosti. Podatke pridobiva na podlagi dnevniških datotek (ang. log files) ter jih pretvarja v grafično pregledna in razumljiva HTML poročila.

AWStats statistika

Če imate spletno gostovanje zakupljeno pri nas, ste v nadzorni plošči cPanel najverjetneje že opazili ikono AWStats. Po kliku nanjo izberete domeno in že lahko pregledujete statistiko ter izrisane grafe, ki prikazujejo različne podatke, povezane z obiskanostjo vaše spletne strani.

AWStats v cPanel

Z uporabo orodja AWStats lahko pregledujemo naslednje podatke:

  • število obiskovalcev in unikatnih obiskovalcev,
  • čas trajanja obiska,
  • število obiskovalcev po dnevih in urah,
  • IP naslovi in države obiskovalcev,
  • najbolj obiskane strani,
  • vstopne strani ter strani, kjer so obiskovalci zapustili spletno mesto,
  • operacijski sistemi in brskalniki obiskovalcev,
  • število obiskov s strani pajkov spletnih iskalnikov in drugih botov,

Google Analytics

Google Analytics je velika spletna platforma za zbiranje, obdelavo in prikazovanje najrazličnejših statističnih podatkov. Orodje je dobro poznano spletnim oglaševalskim agencijam, zaradi izjemnih zmožnosti in relativne enostavnosti uporabe pa ga vse pogosteje uporabljajo tudi posamezniki. Večina z njim spremlja obiskanost svojih spletnih mest, naprednejši uporabniki pa na podlagi pridobljenih podatkov poskušajo svoje strani tudi neprestano izboljševati.

Google Analytics

Uporaba Google Analytics je brezplačna. Kar moramo storiti, je le to, da si ustvarimo Google račun, se vpišemo v platformo, znotraj nje ustvarimo novo blagovno znamko (oziroma dodamo spletno mesto) ter tam pridobljeno JavaScript kodo vnesemo v svojo spletno stran. Več o uporabi platforme si lahko preberete na Googlovi podporni strani.

Google Analytics omogoča pregled skoraj vseh podatkov, ki jih lahko razberemo iz orodja AWStats, poleg tega pa nudi še mnogo več. Ker članek ni namenjen podrobni predstavitvi funkcij, naj naštejemo le nekaj pomembnejših:

  • spremljanje števila obiskovalcev spletnega mesta v realnem času,
  • beleženje transakcij v spletni trgovini,
  • nastavitev in spremljanje lastno definiranih ciljev,
  • pregled obnašanja obiskovalcev (npr. kako so se pomikali po spletni strani),
  • možnost kreiranja različnih eksperimentov,

Velika prednost uporabe Google Analytics je tudi v tem, da platformo lahko enostavno povežemo z drugimi Googlovimi produkti, npr. z Google AdWords, Google AdSense in Google Search Console.

Razlog za razlike med zbranimi statističnimi podatki

Za neenakost statističnih podatkov sta v največji meri odgovorni različni metodi pridobivanja podatkov. AWStats le-te pridobiva na podlagi dnevniških datotek, medtem ko zbiranje podatkov z Google Analytics temelji na kombinaciji JavaScript kode in spletnih piškotkov.

Vedno ko nekdo obišče spletno stran, se aktivnost zabeleži v »log« datoteki na strežniku. In ker spletnih strani ne obiskujejo le ljudje, temveč tudi spletni pajki, so številke pri AWStats ponavadi precej višje kot pri Google Analytics.

AWStats najbolj znane spletne pajke prepozna in jih izloči iz splošnih statističnih poročil. Če boste orodje odprli, boste na levi strani našli povezavo »Robots/Spiders visitors«, kjer si lahko ogledate, kateri spletni pajki so dostopali do vaše strani. Večine manj poznanih spletnih pajkov pa AWStats ne prepozna, kar je glavni razlog za visoke številke.

Ker večina spletnih pajkov ne aktivira JavaScript kode, se v Google Analytics njihov obisk ne zabeleži. Poleg tega imajo lahko nekateri uporabniki v svojih spletnih brskalnikih izklopljeno uporabo JavaScript, kar zopet pomeni, da jih Google Analytics ne zazna. Takšnih uporabnikov je sicer zelo malo, saj danes večina spletnih strani uporablja tudi JavaScript tehnologijo.

Katero orodje torej prikazuje »prave« podatke? Zagotovo obe, seveda pa je odločitev, katerega bomo uporabljali, odvisna od naših potreb. Lahko bi zapisali, da so podatki iz AWStats bolj uporabni za administratorje omrežij, medtem ko bo večini lastnikov spletnih strani bolje služil Google Analytics.