Košarica (0)
  • Vaša košarica je trenutno prazna

NEOSERV BLOG

Novice in nasveti iz sveta domen, gostovanja, SSL certifikatov, spletnih strani, spletnih trgovin in ostalih področij spleta.

Dodajanje zemljevida spletnega mesta je ena izmed prvih stvari, ki jo morate urediti, ko svojo spletno stran povežete z Google Search Console. Zemljevid spletnega mesta je najpogosteje XML datoteka, v kateri so zapisani URL naslovi vseh podstrani, ki sestavljajo vaše spletišče, kar spletnim iskalnikom omogoča lažje navigiranje po strani. Tako so vse vaše podstrani tudi hitreje vidne v spletnih iskalnikih, kot je denimo Google.si.

Zemljevid spletnega mesta lahko poleg URL naslovov vsebuje tudi druge informacije, npr. podatek o tem, kdaj je bila določena vsebina nazadnje posodobljena, koliko slik vsebuje posamezna podstran in kako pomembna je (ang. Priority). Na podlagi teh informacij iskalniki lažje določijo, kdaj oziroma kako pogosto naj njihovi spletni pajki obiskujejo spletno mesto in njegove podstrani.

Če uporabljate WordPress, lahko zemljevid spletnega mesta (sitemap.xml) izdelate s pomočjo vtičnika – priporočamo uporabo Yoast SEO ali Google XML Sitemaps. Sicer pa si pri kreiranju zemljevida lahko pomagate tudi s spletno stranjo XML-Sitemaps.com.

Dodajanje zemljevida spletnega mesta

1. Če zemljevida spletnega mesta še nimate, ga morate najprej ustvariti. Na spodnji sliki si lahko ogledate, kako izgleda XML datoteka zemljevida, izdelanega z uporabo WordPress vtičnika Yoast SEO. V njem so zajete strani, prispevki in kategorije spletnega mesta.

Zemljevid spletnega mesta

2. S svojim Google računom se prijavite v nadzorno ploščo Google Search Console.

3. Izberite želeno spletno mesto (oz. znamko) in nato v levem meniju izberite Zemljevidi spletnih mest.

GSC - Zemljevidi spletnih mest

4. Vnesite URL naslov, na katerem se zemljevid spletnega mesta nahaja, in kliknite POŠLJI.

GSC - Dodajanje zemljevida spletnega mesta

5. Prikazalo se vam bo obvestilo, da je bil zemljevid mesta uspešno poslan.

GSC - Zemljevid mesta uspešno poslan

Tako, pravzaprav je to vse! Enostavno, kajne? Kot lahko vidite na spodnji sliki, imate zdaj uspešno predložen zemljevid spletnega mesta.

GSC - Predložen zemljevid spletnega mesta

S klikom nanj se vam bodo prikazale še dodatne podrobnosti:

  • posamezni deli zemljevida spletnega mesta,
  • podatek o tem, kdaj je bil posamezen del zemljevida nazadnje prebran,
  • podatek o številu najdenih URL-jev.

GSC - Prebrani zemljevidi mesta

Takoj po vnosu zemljevida najdenih URL-jev najverjetneje še ne bo, saj Googlovi spletni pajki potrebujejo nekaj časa, da obiščejo in pregledajo vaše spletno mesto. Najbolje bo, da se v Google Search Console vrnete jutri in ponovno preverite stanje.

Naj za konec dodamo še to, da vam v primeru dinamičnega zemljevida spletnega mesta (npr. če uporabljate WordPress, kjer za vedno aktualno različico zemljevida skrbi vtičnik) le-tega ni potrebno v Google Search Console dodajati vedno znova in znova. Pajki bodo redno obiskovali URL naslov, na katerem se nahaja vaš zemljevid, kar pomeni, da bodo obveščeni o novih podstraneh, slikah ipd., ki jih naknadno dodajate na svojo spletno stran.

Več o kreiranju in uporabi zemljevida spletnega mesta si lahko preberete tudi na Googlovih spletnih straneh: https://developers.google.com/search/docs/advanced/sitemaps/overview

KOMENTARJI

KOMENTIRAJTE OBJAVO

(obvezno)
(obvezno, e-poštni naslov bo skrit)
(neobvezno)
Varnostno vprašanje, ki potrdi, da ste resnična oseba.