Če se tudi sami prepogosto srečujete z nezaželeno e-pošto, potem je greylisting prava rešitev za vas. V tokratni objavi bomo pogledali, kaj to je in kako vam lahko pomaga zmanjšati prejemanje nezaželene e-pošte.

Kako deluje greylisting?

Greylisting je metoda, ki ščiti e-poštni račun pred nezaželeno pošto. E-poštni strežnik (ang. Mail transfer agent – MTA) namreč z uporabo metode greylisting začasno zavrne elektronska sporočila, ki so poslana z IP-naslova neznanega pošiljatelja.

Želena in nezaželena e-pošta

Če je sporočilo legitimno in poslano prek običajnega e-poštnega strežnika, ki je nastavljen po RFC standardih, bo zavrnjeno sporočilo v roku nekaj minut ponovno poslano in tokrat tudi uspešno dostavljeno. Sporočilo bo dodano na varni, t. i. beli seznam, kar pomeni, da bodo vsa nadaljnja sporočila dostavljena brez časovne zakasnitve. To pravilo velja samo v primeru, da so sporočila poslana z istega e-poštnega strežnika (IP-ja) kot sporočilo, ki je bilo dodano na beli seznam.

Sporočila ostanejo na belem seznamu 30 dni od zadnjega poslanega sporočila.

Kako greylisting vpliva na SPAM?

Namen pošiljateljev nezaželene e-pošte je, da čim hitreje pošljejo sporočila na čim več naslovov brez dodatnih finančnih sredstev, ki so potrebna za pošiljanje prek klasičnih strežnikov. Zato uporabljajo neučinkovite aplikacije za množično pošiljanje e-pošte, ki ne upoštevajo RFC standarda. V tem primeru so sporočila poslana samo enkrat, e-poštni strežnik jih zavrne in naslovnik takšnih sporočil nikoli ne prejme.

Greylisting in SPAM pošta

Vpliv greylistinga na želeno e-pošto

Greylisting učinkovito izloči nezaželeno e-pošto, vendar delno vpliva tudi na želena poštna sporočila, kar se lahko pokaže na tri načine.

Zakasnitev sporočil

Ker se morajo zavrnjena sporočila poslati ponovno, boste prejeta sporočila prejeli z zamudo, ki po navadi traja od 5 minut do ene ure.

Neprejeta sporočila

V redkih primerih se lahko zgodi, da ne prejmete e-sporočila od zaupanja vrednega pošiljatelja. V tem primeru gre največkrat za to, da pošiljatelj nima ustrezno nastavljenega e-poštnega strežnika in RFC standarda. Priporočamo vam, da pošiljatelja obvestite o tem, da niste prejeli njegove e-pošte in da naj se obrne na svojega ponudnika e-poštnih storitev.

Dostava z več IP-naslovov

Večji ponudniki e-poštnih storitev, kot je na primer Gmail, pošiljajo e-poštna sporočila z več poštnih strežnikov, kar pomeni, da bo ponovno pošiljanje potekalo z drugega IP-naslova kot prvotno sporočilo, kar bo še podaljšalo prejemanje sporočila.