Ko izdelate spletno stran, je ena od najpomembnejših odločitev tudi izbira ustrezne domene. Le-ta bo vplivala na optimizacijo za iskalnike (ang. SEOsearch engine optimization), na uporabniško izkušnjo obiskovalcev in s tem tudi na uspešnost vaše spletne strani.

Ključna beseda v imenu domene?

Dolga leta je veljalo, da je izbira ključne besede dobra za SEO. Če je podjetje na primer prodajalo električna kolesa, potem je registriralo domeno elektricna-kolesa.si. Takšna domena je predstavljala dve veliki prednosti:

1. Prisotnost ključne besede je v iskalnikih pomenila boljšo uvrstitev.
2. Iz domene se je takoj dalo razbrati, kakšna vsebina je na spletni strani.

A časi se spreminjajo in uporaba ključne besede v domeni ne prinaša nujno več boljših rezultatov v iskalnikih, ker je Google spremenil iskalne logaritme. Po raziskavi marketinške agencije Semetrical so spletne strani, ki v imenu domene uporabljajo ključno besedo, v povprečju zdrsnile s 13. mesta na 26. mesto.

Ključne besede

Vpliv ključne besede v domeni na CTR

Ključne besede so povezane tudi z učinkovitostjo CTR-ja (ang. Click-Through Rate). Z njim merimo uspešnost oglaševalskih spletnih kampanj, ki se prikazujejo v iskalnikih, na številnih spletnih straneh in družbenih omrežjih.

V nekaterih primerih lahko uporaba zlasti popularnih ključnih besed v imenu domene poveča CTR na oglasih, ki se prikazujejo v iskalniku Google. Med popularne ključne besede spadajo tiste, ki se najbolj pogosto uporabljajo na spletu, to so na primer: nepremičnine, svetovanje, računovodstvo, avto itn.

Raziskava, ki jo je opravilo angleško podjetje, ki se ukvarja s prodajo domen, je pokazala, da je uporaba točno določenega produkta v imenu domene (npr.: elektricna-kolesa.com) nekoliko boljša kot uporaba bolj generičnega imena (npr.: moje-kolo.com) ali pa imena domene, ki ne vsebuje nobene ključne besede (npr.: izberite-nekaj-zase.com).

Ključne besede v domeni

Še ena raziskava, ki jo je opravilo ameriško podjetje RootOrange, je pokazala boljši CTR pri domenah, ki uporabljajo popularne ključne besede. Za primer so vzeli domeno DivorceLawyer.com, ki je dosegla 298 % višji CTR pri oglasih kot domena VladimirLaw.com.

Glede na napisano se pojavlja vprašanje, ali je nakup domene, ki vsebuje (popularne) ključne besede, najboljša izbira?

Pri izbiri domene, ki vsebuje ključno besedo, si je potrebno odgovoriti na 3 vprašanja:

1. Kakšen je obseg iskanja za določeno ključno besedo? Uporabite Googlovo orodje za ključne besede (ang. Google Keyword Planner), da ugotovite, kako pogosto se določena ključna beseda išče v iskalniku. Če se beseda ne išče pogosto, potem ta možnost ni najboljša izbira.

2. Ali je domena še prosta? Obstaja velika možnost, da bo katera od najbolj priljubljenih ključnih besed že zasedena. Če želite preveriti, ali je določena domena še prosta, to lahko storite na preveri.si.

3. Kakšni so stroški? Večina popularnih domen je že registriranih, vendar so na voljo za nadaljnjo prodajo. Cene takšnih domen so mnogo višje od prostih domen, zato ne bo odveč, da se pred registracijo dobro pozanimate o višini cene.

Blagovna znamka kot ustrezna domena

Kljub temu, da uporaba ključne besede v domeni ponuja nekaj prednosti, vam svetujemo, da za ime domene uporabite svojo blagovno znamko. Takšna domena predstavlja pomemben korak h grajenju prepoznavnosti na spletu. Domena je tista, ki si jo bodo obiskovalci vaše strani zapomnili, jo delili in jo povezovali z vašo identiteto ali identiteto vašega podjetja. V družbenih omrežjih in iskalnikih je ime domene primarni način, s katerim uporabniki povežejo vsebino, ki je bodo deležni na vaši spletni strani.

Domena v iskalniku

Marsikdo še vedno misli, da je optimizacija (SEO) povezana samo s ključnimi besedami, povezavami, ampak dejstvo je, da ima Google rad tudi blagovne znamke. Zato je pomembno, da izberete domeno, ki bo predstavljala blagovno znamko.

Na strani https://www.neoserv.si/domene lahko registrirate svojo in začnete graditi uspešno prisotnost na spletu.