Ko kupimo ali sami naredimo svojo prvo spletno stran in jo postavimo na strežnik, smo s tem svoje podjetje, blog ali osebno stran postavili na ogled široki množici internetnih obiskovalcev. Toda na žalost ne moremo pričakovati, da bo naše spletno mesto že kar takoj na začetku privabljalo trume obiskovalcev.

Obiskovalci pridejo na spletno stran na več načinov. Lahko v svoj brskalnik vtipkajo točen internetni naslov naše spletne strani (ponavadi to predstavlja manjši delež), lahko pridejo z drugih spletišč, ki imajo do nas povezave, s socialnih omrežij, najpogosteje pa nas obiščejo prek internetnih iskalnikov, kot sta Google in Najdi.si.

Najcenejši in v večini primerov tudi najboljši način za pridobivanje obiskovalcev predstavljajo spletni iskalniki.

Tako Google kot Najdi.si imata razvit svoj algoritem, na podlagi katerega razvrščata in prikazujeta spletne strani v iskalnih rezultatih za določeno iskalni poizvedbo. Seveda si želimo, da bi bila tudi naša spletna stran za nam najpomembnejše ključne besede v iskalnikih dobro vidna. Višje, kot je naša stran uvrščena, več obiska lahko pričakujemo.

Pa si oglejmo primer …

Predpostavimo, da imamo podjetje, ki prodaja okna, vrata in rolete. Potem si vsekakor želimo, da si čim več ljudi, ki v iskalnik vtipkajo besede “okna”, “vrata” in “rolete”, ogleda našo stran. Zato moramo poskrbeti, da bo ta visoko med rezultati iskanj za naštete ključne besede oz. fraze.

S tem se ukvarja posebna veja internetnih strokovnjakov. Storitev se imenuje optimizacija spletne strani za iskalnike oz. po angleško Search Engine Optimization. Največkrat se uporablja kar krajši zapis SEO.

Če naša spletna stran, ko jo objavimo na internetu, ne dobiva obiskovalcev, ni krivo napačno izbrano gostovanje, vendar pomeni le to, da spletna stran ni dovolj dobro optimizirana za iskalnike in se posledično ne pojavlja visoko med rezultati v spletnih iskalnikih.

Ponavadi si najprej naredimo (oz. to za nas naredijo SEO strokovnjaki) spisek ključnih besed, okoli katerih optimiziramo spletno stran. S tem poskrbimo, da tisti spletni uporabniki, ki v Google ali Najdi.si vtipkajo te ključne besede, vidijo našo stran med prvimi zadetki in nanjo tudi kliknejo ter si ogledajo ponudbo ali informacije.

SEO lahko razdelimo na dva dela

Optimizacijo za iskalnike delimo na dve področji, ki morata biti za dober rezultat pravilno izvedeni. To sta optimizacija samega spletnega mesta (On-site SEO) in optimizacija izven spletne strani (Off-site SEO).

Pri optimizaciji same spletne strani moremo poskrbeti za pravilno strukturo strani, dodati ključne besede v H in title oznake, pripraviti besedilo z ravno pravo gostoto ključnih besed, poskrbeti za optimizacijo slik, narediti pravilne povezave znotraj strani itd.

Pod optimizacijo izven spletnega mesta pa razumemo predvsem povezave z drugih, čim bolj sorodnih spletnih strani do naše.

Glavna razlika med omenjenima dvema vejama optimizacije je, da je optimizacija same strani ponavadi enkratna (z izjemo rednega dodajanja nove unikatne vsebine), optimizacija izven strani pa je stalen proces, saj moramo biti vedno korak pred konkurenco.