- Vaša košarica je trenutno prazna
Prvi koraki v nadzorni plošči cPanel

V današnjem prispevku vam bomo predstavili, kaj je nadzorna plošča cPanel, kako in za kaj jo uporabljamo ter kako nam olajša vse okrog spletnega gostovanja. Da bo vse skupaj bolj razgibano in da boste hitro našli odgovor na morebitno vprašanje, bomo prispevek zapisali v obliki kratkih vprašanj in prav takšnih odgovorov.
Če boste zakupili spletno gostovanje, morate nadzorno ploščo cPanel vsekakor spoznati.
Kaj je cPanel?
cPanel je, kot smo že uvodoma zapisali, nadzorna plošča, s pomočjo katere nadziramo dogajanje na strežniku. Gre za daleč najbolj priljubljeno nadzorno ploščo na svetu.
S pomočjo cPanela maksimalno izkoristimo spletno gostovanje, in to na zelo preprost, uporabniku prijazen ter intuitiven način. Nadzorna plošča je uporabna za vse vrste gostovanja: od navadnega spletnega gostovanja z eno samo domeno pa vse do največjih paketov s številnimi domenami.
Zakaj se uporablja cPanel?
S pomočjo cPanela je vsak uporabnik “sam svoj mojster”. Zelo preprosto lahko urejate vse nastavitve in funkcionalnosti. Celo postavljate spletne trgovine, bloge, forume in druge oblike spletnih mest z enim samim klikom.
Vse skupaj v cPanelu urejate na zelo preprost način, kot bi to počeli v običajnem uporabniškem vmesniku, npr. v operacijskem sistemu. Ravno to je namreč poanta cPanela: da vas osvobodi vseh temnih konzol, »dosovskih« ukazov in nepreglednih vrstic dolgega teksta. V pregledno zasnovanem grafičnem okolju boste lahko vse urejali samo s klikom miške.
Zato torej cPanel. Da lahko še tako nevešč uporabnik preprosto ustvari e-poštni predal, FTP račun za dostop do spletnega gostovanja, nastavi domeno, kreira MySQL baze in podobno.
Nadzorno ploščo cPanel lahko uporabite za naslednje namene:
- nadzor nad porabo prostora in mesečnega prometa;
- ustvarjanje, brisanje in spreminjanje e-poštnih predalov;
- upravljanje s FTP dostopi;
- nameščanje aplikacij Softaculous;
- varnostni nadzor nad gostovanjem;
- kreiranje MySQL in PostgreSQL baz;
- nadzor nad obiskom vaših spletnih strani;
- upravljanje z domenami, parkiranimi domenami, poddomenami;
- še marsikaj drugega.
Kako se prijavim v cPanel?
Prijava v nadzorno ploščo je zelo preprosta. Vse, kar potrebujete, je spletni brskalnik ter seveda uporabniško ime in geslo.
Torej, odprite brskalnik in vanj vtipkajte URL naslov svoje spletne strani ter na koncu dodajte še /cpanel:
- https://www.vasadomena.si/cpanel
Pojavilo se vam bo prijavno okno, kamor vpišete uporabniško ime ter geslo, nato pa kliknete še na modri gumb »Log in«.
Zgornje povezave ne kopirajte, saj morate zapis “vasadomena.si” nadomestiti s svojo dejansko domeno. Več o postopku prijave v nadzorno ploščo cPanel si lahko ogledate tudi v prispevku v našem podpornem centru.
Kako se znajdem v nadzorni plošči cPanel?
Po uspešni prijavi v cPanel boste videli, da je vmesnik razdeljen na dva dela.
1. V desnem delu so navedene osnovne informacije o paketu spletnega gostovanja (ang. GENERAL INFORMATION), kot so uporabnik, nosilna domena, IP naslov strežnika ipd.). Pod njimi so navedeni podatki o kapacitetah paketa gostovanja (ang. STATISTICS) – koliko domen imate, koliko datotek, koliko prostora, koliko podatkovnih baz … in koliko vsega tega je že porabljenega oz. zasedenega.
2. V levem, osnovnem delu nadzorne plošče cPanel pa boste na vrhu našli splošen iskalnik. Uporabite ga tako, da vanj začnete vpisovati iskano frazo ali funkcionalnost. cPanel vam bo rezultate iskanja sproti prikazoval v levem delu, kjer so prikazane posamezne funkcionalnosti.
V levem delu so torej v različne zavihke razdeljene funkcionalnosti. Razdeljene so v naslednje zavihke:
- Datoteke (ang. FILES),
- Podatkovne baze (ang. DATABASES),
- Domene (ang. DOMAINS),
- E-pošta (ang. EMAIL),
- Programi (ang. SOFTWARE),
- Metrike (ang. METRICS),
- Varnost (ang. SECURITY),
- Napredno (ang. ADVANCED),
- Nastavitve (ang. PREFERENCES),
- Softaculous (ang. SOFTACULOUS APPS INSTALLER),
- Varnostne kopije (ang. JETBACKUP),
- Aplikacije (ang. APPLICATIONS).
Po cPanelu torej navigirajte takole: najprej poiščite primeren zavihek in nato še konkretno funkcionalnost, ki jo potrebujete. Izberite jo s klikom in nato sledite nadaljnjim navodilom, ki so vedno jasna in preprosta.
Katera so najpogostejša opravila v cPanelu?
Najpogostejša opravila v nadzorni plošči cPanel so povezana s/z:
- e-pošto (dodajanje e-poštnega računa, preusmerjanja pošte iz enega e-naslova na drugega, brisanje in urejanje e-poštnih računov itd.);
- datotekami (dostop do urejevalnika datotek, urejanje datotek itd.);
- FTP računi (dodajanje/brisanje/urejanje FTP računov, spreminjanje kvot za FTP račune itd.);
- podatkovnimi bazami (dodajanje/brisanje/urejanje MySQL in PostgreSQL baz);
- nastavitvami domen (dodajanje/brisanje/urejanje domen in poddomen);
- statistiko porabe (kaj imate naročeno in koliko od tega izkoriščate).
Tako, s tem je osnovna predstavitev nadzorne plošče cPanel zaključena.
Bi radi izvedeli več?
Veliko prispevkov, povezanih z uporabo nadzorne plošče cPanel, boste našli v našem podpornem centru. Če boste potrebovali še dodatno pomoč, bomo veseli tudi vašega klica na telefonsko številko 059 335 000. Seveda nam lahko pošljete tudi e-sporočilo, in sicer na info@neoserv.si. Z veseljem vam bomo pomagali!
KOMENTARJI
Dodatna vprašanja?

KOMENTIRAJTE OBJAVO
Vaš komentar je bil uspešno oddan
Komentar bo viden na strani, ko ga naši moderatorji potrdijo.