Izbira imena domene se morda na prvi pogled ne zdi nič posebnega, nekaterim morda celo nepomembna, a dejstvo je, da je resnica daleč od tega. Ko se enkrat odločite, da bi radi imeli svoj blog, je ena izmed prvih odločitev, ki jih je potrebno doreči, kakšno bo ime domene. Na spletu lahko pogosto zasledite primerjavo z izbiro imena za otroka. Tako pomembno sicer res ni, še vseeno pa z dobro izbiro lahko v določeni meri vplivate na uspeh oziroma neuspeh vašega bloga.

Ime domene

Glede na to, da obstaja kar precej spletnih platform, na katerih je možno na poddomeni brezplačno postaviti blog, naj najprej razjasnimo, zakaj je odločitev za takšen pristop napačna.

  • Vaš blog že zaradi URL naslova ne bo izgledal kredibilno in profesionalno, mnogo težje boste delali na prepoznavnosti.
  • Po vsej verjetnosti boste omejeni z izbiro in prilagoditvijo grafične predloge.
  • Ne boste imeli FTP dostopa, dostopa do podatkovne baze ter dostopa do varnostnih kopij.
  • Ne boste mogli ustvariti e-poštnega predala, ki bi bil vezan na domeno.
  • V iskalnikih, kot so Google, Bing in Najdi.si, boste mnogo težje dosegali visoke uvrstitve.
  • Nikoli ne boste vedeli, kaj bo z vašim blogom čez 1, 5 ali morda 10 let, saj lahko platforma, ki ponuja gostovanje vašega bloga, preneha obstajati.

Kaj morate upoštevati pri izbiri imena domene?

Ko se odločate za domeno, ki bo predstavljala vaš blog, morate upoštevati kar nekaj dejavnikov. Če predhodnemu razmišljanju o izboru domene ne boste namenili dovolj pozornosti in časa, se vam lahko zgodi, da boste že v kratkem iskali novo domeno, nato pa boste morali nanjo preseliti celoten blog, ustvariti preusmeritve, obvestiti svoje bralce o novem naslovu ipd. Raje prej vse dobro premislite in že na začetku registrirajte domeno, s katero boste zadovoljni na dolgi rok.

Pred registracijo domene se vprašajte naslednje:

  • VprašanjaKaj želite z blogom doseči? – Boste na blogu predstavili sebe, svoje znanje, morda doživljaje? Boste pisali o svojem najljubšem hobiju? Bo blog služil kot podporna stran obstoječi poslovni spletni strani? Bo primarni cilj bloga služenje z oglasi ali promocijo partnerskih izdelkov?
  • Kaj bo glavna tematika vašega bloga? – Ime domene je namreč pogosto povezano prav s tematiko, ki je obravnavana na blogu.
  • Kakšen bo vaš stil pisanja? – Boste pisali v prijateljskem ali profesionalnem stilu? Morda novičarskem ali humornem?
  • Kdo bo predstavljal vašo ciljno publiko? – Bodo vaše blog objave namenjene strokovnjakom na področju, o katerem boste pisali? Boste pisali predvsem za mlade? Računate, da bodo vaš blog večinoma prebirale starejše ženske?

S tem, ko si boste odgovorili na zgornja vprašanja, boste dobili bolj jasno sliko o dolgoročni strategiji bloga. Tako boste naredili tudi prvi korak pri izbiri ustreznega imena domene.

Ključne besede v domeni ali grajenje ‘blagovne znamke’?

Če ste na spletu že kdaj brali nasvete o izbiri domene, ste zagotovo zasledili, da v osnovi obstajata dva tipa domen. Takšne, ki v imenu vsebujejo tako imenovano ključno besedo (ali več le-teh), ter takšne, ki s svojim imenom želijo graditi na prepoznavnosti blagovne znamke. Pred leti so bila mnenja ZA večinoma na strani prvih, medtem ko se je v zadnjih nekaj letih zaradi sprememb algoritma Googlovega iskalnika marsikaj spremenilo. Argumentov ZA je danes namreč precej več na strani imen domen, ki ne vključujejo ključnih besed, temveč so uperjene v prepoznavnost na srednji ali dolgi rok.

Vendar pa imata še vseeno oba tipa domen svoje prednosti in slabosti:

Ključna besedaDomene, ki temeljijo na ključnih besedah (primer: zelenjavni-vrt.si) – kot že omenjeno, je bila ta izbira včasih zelo priljubljena, saj se je bilo mnogo lažje uvrstiti visoko v spletnem iskalniku Google ter na ta način priti do večjega števila obiskovalcev. Danes ime domene k rangiranju ne doprinese več veliko, saj je Google prepoznal, da je marsikateri lastnik bloga, klasične spletne strani ali spletne trgovine to s pridom izkoriščal. Domena, ki vključuje ključne besede, pa je v nekaterih primerih še vedno lahko dobra izbira, saj obiskovalcem takoj da vedeti, o čem teče beseda na blogu (primer: pletenje.com).

Blagovna znamkaDomene, ki gradijo na prepoznavnosti imena oziroma blagovni znamki (primer: moz.com) – tudi takšna imena domen imajo večkrat povezavo s tematiko bloga, predvsem pa je pomembno, da gredo dobro v uho in da si jih je lahko zapomniti. Če se boste odločili za to možnost in bo vaš blog dobro obiskan, lahko pričakujete, da bodo obiskovalci na spletno stran pričeli prihajati z direktnim vnosom imena domene v URL vrstico brskalnika, ne pa le prek spletnih iskalnikov.

Združite lahko oba tipa domen (primer: skatemaniac.net) – če ste dovolj domiselni, si izmislite ime domene, ki vključuje ključno besedo, povezano s tematiko bloga, hkrati pa se tudi dobro sliši in ima tudi možnost grajenja na prepoznavnosti domene.

Ko izbirate domeno, razmišljajte vnaprej!

Boste na svojem blogu pisali o aplikacijah za Android? Potem se vam domena androidmojster.si morda ne zdi slaba. Pa ste prepričani, da boste zagotovo pisali le o tem? Kaj pa, če vas čez leto ali dve prične zanimati tudi operacijski sistem iOS? V takšnem primeru imate tri možnosti:

  • Vztrajate z domeno androidmojster.si, kar z vidika obiskovalcev ne bo izgledalo najbolje.
  • Zakupite še domeno iosmojster.si in postavite neodvisen blog.
  • Registrirate novo domeno (npr. androios.si), kjer lahko brez težav pišete tako o Android kot iOS operacijskem sistemu.

Pri izbiri imena domene torej dobro premislite, kako se bodo stvari odvijale v prihodnosti. Priporočamo vam, da se izogibate domenam, katerih imena izražajo čas (npr. blog2015.si), saj kmalu ne bodo več aktualne.

Pri izbiri imena domena bodite pozorni tudi na …

Ko izbirate domeno, na kateri bo v bližnji prihodnosti zaživel vaš blog, upoštevajte tudi dejavnike, ki jih navajamo v nadaljevanju.

Dolžina imena – pri večini vrhnjih domen je možna registracija domene z od 2 do 63 znakov. Obiskovalci si bodo naslov vašega bloga zapomnili precej lažje, če bo ime domene krajše. Že vizualno so krajše domene, denimo krajše od 15 znakov, precej bolj privlačne od domen, dolgih 20 znakov ali več. Zato, če je le možno, registrirajte kratko domeno – neko splošno pravilo pravi, da so najboljše domene, katerih dolžina znaša od 3 do 7 znakov.

Domenske končniceDomenska končnica – izbirate lahko med generičnimi (gTLD) in nacionalnimi (ccTLD) vrhnjimi domenami. Najprej se morate vprašati, iz katere države bodo prihajali vaši obiskovalci. Če boste imeli blog v slovenščini, vam priporočamo registracijo .si ali .com domene, če pa boste pisali v angleškem jeziku, je najboljša izbira domene s končnico .com ali .net. Vse bolj popularne so tudi vrhnje domene .eu, lahko pa se odločite za kakšno izmed novejših domenskih končnic, predvsem imamo v mislih končnici .me in .guru. Odlična ideja je tudi registracija domene, ki izraža tematiko bloga, npr. na vrhnji domeni .bike lahko postavite blog o kolesarstvu, na domeni s končnico .dance pa blog o vaših dosežkih na področju plesa. Preverite tudi druge zanimive domenske končnice!

Pomišljaj – tudi glede vključevanja pomišljajev oziroma minusov v ime domene je na spletu moč zaslediti ogromno debat. Predvsem s stališča spletne optimizacije, saj nekateri zagovarjajo, da pomišljaj na rangiranje vpliva negativno, medtem ko drugi zatrjujejo, da to ne drži. Svetujemo vam, da se pomišljaju v domeni izogibate, saj si je v takšnem primeru ime malce težje zapomniti, predvsem pa se pojavljajo težave pri komunikaciji. Kar zamislite si, da ste v etru na radiu, in da želite javnost obvestiti o spletnem naslovu vašega bloga.

Številke – podobno kot za pomišljaje v domeni vam tudi za številke svetujemo, da se jim izogibate. Ker na svetovnem spletu lahko zasledimo veliko število nekakovostnih oziroma ‘spammy‘ domen, ki vključujejo številke, mnogi spletni uporabniki do takšnih domen ne gojijo zaupanja. Ko v spletnem iskalniku vidijo domeno s številko, na povezavo raje ne sploh ne kliknejo.

Kršitev avtorskih pravic – pred registracijo domene se pozanimajte, če izbrani spletni naslov morda ne vsebuje imena zaščitene blagovne znamke. V kolikor boste blog postavili na takšno domeno, lahko v bližnji ali oddaljeni prihodnosti pričakujete težave. Morda boste morali blog le preseliti na drugo domeno, morda pa boste celo denarno sankcionirani.

Mnenja drugihMnenja drugih – o izbranem imenu domene povprašajte nekaj najboljših prijateljev, za katere veste, da vam bodo podali iskreno mnenje. Lahko se domislite tudi več imen, nato pa na socialnih omrežjih svoje prijatelje vprašate, katera izmed naštetih domen se jim zdi najbolj primerna. Pazite le, da vam kateri izmed ‘prijateljev’ ne bo ukradel ideje in domeno registriral zase.

Zgodovina domene – v spletnem arhivu poglejte, ali je bila izbrana domena v preteklosti že registrirana. Če so bile na njej sporne vsebine, jo raje preskočite, saj nanjo najbrž kaže veliko število povezav s strani, ki jih je Google že zdavnaj kaznoval. Tako bo tudi vaš blog verjetno že v samem začetku kaznovan in ga v iskalniku sploh ne bo moč najti. Čeprav obstaja orodje Google Search Console (bolj poznano pod imenom Google Webmaster Tools), kjer Googlu lahko sporočite, da ste novi lastnik domene, pa bo najbrž bolje, da se namesto morebitnih nevšečnosti spomnite novega imena domene.

Registracija več domen – če boste z blogom nameravali ustvarjati zaslužek (npr. z oglaševanjem gorskih koles na blogu o kolesarjenju), vam priporočamo, da registrirate več vrhnjih domen z enakim imenom. Registrirajte vrhnje domene .si, .com, .net in .eu ter se na ta način zavarujte pred morebitno konkurenco oziroma pred posamezniki, ki bi na enak način kot vi želeli zaslužiti s pomočjo bloga.

Dobro ime domene pripomore k dolgoročnemu uspehu

Odlična izbira imena domene je vsekakor prvi korak, ki lahko doprinese k večjemu uspehu vašega bloga, vendar pa se morate zavedati, da je daleč najpomembnejša vsebina. Če boste objavljali zanimive prispevke, ki jih bodo vaši obiskovalci z veseljem brali in po možnosti delili tudi prek socialnih omrežij, ste lahko prepričani, da bodo na vaš blog prihajale vse večje množice obiskovalcev. To pa je tudi eden izmed vaših primarnih namenov, kajne?

Ste dobili super idejo za ime domene? Preverite, če je domena še prosta!