Ste prebrali prvi del prispevka? Potem veste, da z izrazom on-site optimizacija označujemo izvajanje določenih ukrepov na sami spletni strani, medtem ko off-site optimizacija zajema dejavnike izven spletne strani.

Pod off-site optimizacijo spada predvsem izgradnja zunanjih povezav, torej pridobivanje povezav z drugih spletnih strani na vašo. Temu procesu s tujim izrazom pravimo tudi »link building«.

Pri off site optimizaciji poznamo dve vrsti povezav na spletno stran:

1.) Prvo predstavljajo tako imenovane naravne povezave, ki nastanejo tako, da druge spletne strani vaše spletišče, predvsem zaradi relevantne in koristne vsebine, navedejo kot vir.

2.) Umetne oziroma nenaravne povezave pa so v prvi vrsti namenjene Googlovim spletnim pajkom, saj z njimi vaša spletna stran postane za iskalnik pomembnejša. In od kod je takšne povezave možno pridobiti?

Navajamo nekaj primerov:

  • objavljanje člankov na raznih blogih,
  • objavljanje sponzoriranih člankov,
  • vpis strani v spletne imenike,
  • izmenjava povezav z lastniki drugih spletišč,

Vse povezave ne pripomorejo k boljšim uvrstitvam. Pomembno je, da veste, katere povratne povezave so vredne vaše pozornosti in katerih si nikakor ne želite.

Kakšne povratne povezave moram torej pridobiti?

Faktorjev, ki vplivajo na težo določene povezave, je zelo veliko. Seveda pri izjemni naprednosti mehanizma spletnih pajkov ne moremo poznati vseh, vendar lahko na podlagi testiranj in izkušenj izluščimo tiste, ki bistveno vplivajo na uvrščanje spletnih strani v iskalniku Google. Pa si jih kar poglejmo.

Avtoriteta spletne strani

Avtoriteta spletne strani, s katere prihaja povezava na vašo stran, je eden izmed faktorjev, ki odločilno vplivajo na težo povezave. Bolj kot so spletne strani popularne oziroma več kot imajo obiskovalcev, višjo vrednost imajo.

Google za vrednotenje spletnih strani uporablja sistem PageRank (PR). Maksimalen PageRank spletne strani je 10, minimalen pa 0. Bolj se PR (vrednost) določene spletne strani približa 10, več so vredne povezave, ki prihajajo s te spletne strani.

Danes PageRank ni več tako uporaben, kot je bil nekoč, saj Google metrike že od decembra 2013 ni posodobil. Vse več spletnih mojstrov raje upošteva alternativne metrike, kot so DA (Domain Authority), PA (Page Authority), TF (Trust Flow), CF (Citation Flow) ipd.

Kakovost in količina povratnih povezav

Kakovost povratnih povezav je izredno pomemben dejavnik off-site optimizacije. Bolj kakovostne kot so povezave, ki so usmerjene na vašo spletno stran, višje mesto bo le-ta zasedla v iskalniku Google.

Gradnja povratnih povezavPomembna je tudi količina spletnih povezav, vendar precej manj kot kakovost. Številni lastniki spletnih strani so pred leti namreč na avtomatiziran način pridobivali ogromno nekakovostnih povezav, zato Google danes daje mnogo večji poudarek kakovosti. Veliko število nekakovostnih povezav lahko vodi celo do izbrisa domene iz spletnega iskalnika.

Osredotočite se na pridobivanje kakovostnih povratnih povezav z avtoritativnih spletnih strani.

Tematika in jezikovna ustreznost spletne strani

Bodite pozorni tudi na tematiko spletne strani, od koder dobivate povezave. Bolj kot se tematika ujema s tematiko vaše spletne strani, večjo težo ima povezava, ki je usmerjena na vašo spletno stran.

Primer: Če je vaša tematika »spletno gostovanje«, bodo povratne povezave dosegle največji učinek, če jih boste pridobivali s spletnih strani, povezanih s prav to tematiko. V poštev torej pridejo predvsem blogi ter forumi na temo spletnega gostovanja.

Kakovost se meri tudi po tem, v katerem jeziku je spletna stran, iz katere prihajajo povezave. Učinek povezav bo večji, če je vsebina obeh spletnih strani v istem jeziku.

Kako do dobrih povratnih povezav?

Enega izmed najboljših načinov za pridobivanje kakovostnih povezav predstavlja blog na ločeni domeni. Ne samo, da je blog dragocen vir informacij o vaši dejavnosti, izdelkih, storitvah in samem podjetju, blog je tudi bistvenega pomena pri off-site optimizaciji.

Pisanje bloga in s tem optimiziranje vaše spletne strani priporočajo tudi Googlovi strokovnjaki za optimizacijo. Z dodajanjem novih člankov na vaš blog poskrbite za kar dve stvari – stranke se bodo na vaše spletno mesto zaradi zanimivih vsebin rade vračale, poleg tega pa boste lahko v te vsebine vključili tudi povezave, ki bodo obiskovalce vodile na vašo osnovno spletno stran ter hkrati poskrbele za višjo uvrstitev le-te v spletnem iskalniku.

Bi radi pridobili relevantne povezave, vendar za pisanje bloga nimate časa? Morda nimate prave žilice, ki bi zagotavljala visoko kakovostne vsebine z dodano vrednostjo? Lahko vam pomagamo. Pošljite nam e-sporočilo na info@neoserv.si in nas povprašajte za podrobnosti.