Košarica (0)
  • Vaša košarica je trenutno prazna

NEOSERV BLOG

Novice in nasveti iz sveta domen, gostovanja, SSL certifikatov, spletnih strani, spletnih trgovin in ostalih področij spleta.

Dandanes je postavitev bloga nekaj zelo enostavnega. Izberete si domeno, jo registrirate, zakupite spletno gostovanje in si kar prek nadzorne plošče z le nekaj kliki namestite blog. Tudi pisanje prispevkov, če imate vsaj malo kreativne žilice in vam pravopis ne povzroča prevelikih težav, ni naporno delo. Prej nasprotno, je prav prijetno, in ko objavite nov prispevek, se zagotovo počutite odlično.

Če imate željo po pisanju »spletnega dnevnika«, nikar ne oklevajte, saj vam bo to koristilo na različne načine:

  • izboljšali boste svoje veščine pisanja,
  • med pripravo prispevkov se boste naučili veliko novega,
  • za vas bodo izvedeli drugi, kar vam bo odprlo mnoga vrata,
  • naučili se boste upravljati s sistemom za urejanje spletnih vsebin (npr. z WordPress),
  • nenazadnje pa boste z blogom lahko tudi zaslužili.

Na prvi pogled vse izgleda zelo lepo in preprosto, vendar v večini primerov nastopi težava, saj marsikaterega bloga tudi po letu dni ali več nihče ne obišče. Pa ne, da avtorji ne bi pisali zanimivih objav, ampak za njihove bloge enostavno ne izve dovolj ljudi.

Da ne boste tudi sami postavili bloga, ki bo sam sebi namen, vam v današnjem prispevku podajamo osem »SEO« nasvetov, kako ustvariti blog, ki bo prepoznaven in dobro obiskan.

1. Določite ciljno publiko in izberite tematiko

Ali veste, komu so namenjeni vaši prispevki? Preden pričnete s pisanjem objave, vedno definirajte svoje ciljno občinstvo. Vedno si zamislite osebo, ki bo z veliko zanimanja prebrala vaš članek in opravila želeno akcijo, npr. delila prispevek na Facebooku.

Ciljna publika

Z dobro definirano ciljno publiko boste lažje izbrali tematiko objave in prilagodili slog pisanja, zaradi česar se bodo obiskovalci z vašo vsebino bolj poistovetili. Prav tako bo tudi morebitno oglaševanje prispevka mnogo bolj učinkovito, saj boste natančno vedeli, komu morate vsebino oglaševati.

Če pogosto objavljate prispevke, ste se zagotovo že znašli v situaciji, ko enostavno niste vedeli, kaj bi sploh še lahko napisali. V tem primeru si pomagajte z naslednjimi nasveti:

  • Na spletnih forumih, socialnih omrežjih in v komentarjih tujih blogov preverite, kaj ljudje sprašujejo in s katerimi težavami se srečujejo. Na podlagi pridobljenih informacij napišite članek, ki bo pomagal rešiti težave.
  • Pripravite celovit vodič z dobro ponazorjenimi koraki.
  • V prispevku se osredotočite na seznam prednosti in slabosti.
  • Izdelajte zanimivo in grafično dodelano infografiko.
  • Naredite študijo primera in nazorno predstavite rezultate.

2. Vsakemu novemu prispevku določite cilj

Zelo pomembno je, da še pred pisanjem prispevka veste, kaj točno boste z njim želeli doseči. Prav tako je nujno, da rezultate lahko izmerite. Pri spremljanju nekaterih ciljev vam bo v veliko pomoč Google Analytics – orodje za spremljanje in analizo podatkov o obnašanju obiskovalcev na spletni strani. Osnovna uporaba orodja ni zahtevna, pa tudi implementacija kode za zbiranje podatkov ne. Če uporabljate WordPress, si pomagajte z enim izmed številnih brezplačnih vtičnikov.

Ne veste, katere cilje določiti? Naj vam naštejemo nekaj možnosti, da boste lažje definirali svoje:

  • Prispevek naj zagotovi 20 vpisov v bazo prejemnikov e-novic.
  • V enem mesecu naj prispevek prebere 100 ljudi.
  • Prispevek naj generira 30 € partnerskih provizij na mesec. Mimogrede, ste vedeli, da imamo tudi pri NEOSERV vzpostavljen partnerski program s kar 25-odstotnimi provizijami?
  • Oglaševanje prispevka na Facebooku naj zagotovi 70 novih všečkov Facebook strani.
  • Na strani prispevka naj se obiskovalci v povprečju zadržijo vsaj tri minute.

Nikar ne zanemarite tega koraka, saj boste na podlagi doseganja ciljev spoznali, kako uspešen je vaš blog. Doseganje ciljev deluje tudi kot dodatna motivacija!

3. Vsaj polovica prispevkov naj vključuje ključne besede

Obiskovalce bloga lahko pridobite na različne načine. Nekateri vas bodo našli v Googlu, drugi bodo za vaš blog izvedeli prek socialnih omrežij, tisti najbolj zvesti pa vas bodo že poznali in bodo ime vaše domene vpisali kar neposredno v brskalnik. Seveda se lahko odločite tudi za plačljivo oglaševanje, na primer na Facebooku.

Izkoristiti morate čim več kanalov, prek katerih lahko na svoj blog pripeljete obiskovalce. Vsekakor ne smete zanemariti brezplačnega »organskega« prometa, torej obiskovalcev, ki vaš blog dosežejo prek Googla. In kako si zagotoviti več takšnih obiskovalcev? Predvsem s pravilno uporabo ključnih besed.

Ključna beseda je fraza, sestavljena iz ene ali več besed. Predstavlja osnovo, na podlagi katere naj bi bil napisan posamezen prispevek. Ključne besede so tiste, ki jih uporabniki spleta pogosto vpisujejo v spletne iskalnike, na primer »optimizacija spletnih strani«, ki naj bi bila v Google vpisana skoraj 1000x na mesec.

Za podatek o številu mesečnih iskanj vam priporočamo Keywords Everywhere, dodatek za brskalnik Chrome ali Firefox. Če uporabljate Google AdWords, v katerem imate aktivne oglaševalske kampanje, pa boste podatke o povprečnih mesečnih iskanjih našli v Googlovem orodju Keyword Planner. Orodje lahko uporabite tudi, če ne oglašujete, vendar boste v tem primeru videli le približke mesečnih iskanj, na primer 10 – 100, 100 – 1K ali 1K – 10K.

Keyword Planner brez aktivnih oglaševalskih kampanj

Z uporabo ključnih besed boste Googlu dali jasno vedeti, o čem teče beseda posameznega prispevka. Posledično boste v iskalniku uvrščeni na višja mesta, zaradi česar bo vaš blog tudi bolj obiskan. Več o pravilni uporabi ključnih besed si lahko preberete v naslednji točki.

Pri nekaterih prispevkih ključne besede enostavno ne bodo prišle v poštev. Ker v tem primeru ne gre računati na veliko obiska prek iskalnika Google, bo bralce treba pridobiti na drugačen način. Verjetno boste največ dosegli s promocijo na socialnih omrežjih, morda pa bo povezava do prispevka koristila tudi komu na spletnem forumu.

4. Objave s ključnimi besedami ustrezno optimizirajte

Zadržimo se najprej še nekoliko pri ključnih besedah. Svetujemo vam, da si za prispevek izberete eno glavno ključno besedo, lahko tudi nekaj podobnih ali tako imenovanih long-tail oziroma podaljšanih besed. Denimo, da želite napisati prispevek o toplotnih črpalkah. V tem primeru bi si za glavno ključno besedo izbrali »toplotne črpalke«, za podaljšano pa bi lahko uporabili »delovanje toplotne črpalke«.

Pomembna je tudi uporaba tematskih ključnih besed, torej tistih, ki so povezane s tematiko, o kateri pišete. V omenjenem primeru bi tako lahko uporabili še »centralno ogrevanje«, »ogrevanje sanitarne vode«, »zalogovnik tople vode«, »hranilnik toplote«, »toplotna črpalka zrak voda« in podobno.

Preden pričnete s pripravo prispevka, sestavite seznam tematskih ključnih besed. Te lahko poiščete s pomočjo orodja Keyword Planner, prav tako pa lahko obiščete tudi spletne strani, ki se za izbrano glavno ključno besedo uvrščajo visoko v iskalniku Google, ter preučite njihovo strukturo vsebin.

Glavno ključno besedo zajemite v naslovu (pod)strani, v glavnem naslovu prispevka (H1), v katerem izmed podnaslovov (H2-H6), poleg tega pa jo nekajkrat zapišite tudi v sami vsebini. Pri tem pazite, da prispevek deluje naravno in da z vključevanjem ključne besede ne pretiravate, saj vas v nasprotnem primeru Google lahko kaznuje. Pišite z mislijo na svoje obiskovalce!

5. Prispevki naj bodo enostavno berljivi

Ste med brskanjem po spletu že kdaj naleteli na blog, kjer so prispevki izgledali zelo razvlečeno in povsem nepregledno? Vsebine morda niso bile dovolj razčlenjene, morda je avtor uporabil premajhen font, morda pa je bilo narobe nekaj povsem drugega. Dejstvo je, da so takšni prispevki mnogo težje berljivi, zaradi česar se dobršen del obiskovalcev odloči blog po hitrem postopku zapustiti.

Struktura vsebine

Če se obiskovalci na blogu ne bodo zadržali dlje časa in prebrali več objav, bo Google smatral, da gre za nekakovosten blog, ki si v iskalniku ne zasluži dobro vidnih pozicij. Uporabniška izkušnja je vsekakor izjemno pomemben dejavnik, ki v vse večji meri vpliva na uvrščanje spletnih strani v iskalniku Google.

Da vaš blog ne bo postal žrtev težko berljivih vsebin, upoštevajte naslednje:

  • Odstavki naj bodo kratki in med seboj ločeni z dovolj praznega prostora.
  • Z zanimivimi podnaslovi prispevek ločite na več sekcij.
  • Pri naštevanju se poslužujte označenih ali oštevilčenih seznamov.
  • Pomembnejše dele vsebin odebelite ali uporabite ležečo pisavo.
  • Besed ne podčrtujte, saj je ta stil »rezerviran« za povezave.
  • V vsebino smiselno umestite slike, videe in druge grafične elemente.
  • Uporabite CTA gumbe, vendar z njimi ne pretiravajte.

Pred objavo prispevka se ne pozabite prepričati tudi o pravopisni in slovnični pravilnosti besedila!

6. Poskrbite za preprosto deljenje na socialnih omrežjih

Zanimivi in koristni prispevki se pogosto delijo prek socialnih omrežij. Zelo pomembno je, da bralcem bloga omogočite enostavno deljenje prispevkov na najbolj priljubljenih socialnih omrežjih:

  • Facebook,
  • Twitter,
  • Google+,
  • LinkedIn.

Kam umestiti gumbe za deljenje? Odgovor zavisi od strukture bloga, a načeloma imate dve možnosti.

Prvo predstavljajo lebdeči gumbi ob strani vsebine, ki so med branjem prispevka ves čas vidni, saj potujejo skupaj z obiskovalcem. Pri tem pazite, da od vsebine ne bodo oddaljeni preveč, ker sicer lahko hitro postanejo povsem neopazni. Pazite tudi, da gumbi na svoji vertikalni poti ne bodo prekrivali drugih elementov.

Druga možnost pa je, da gumbe umestite pod prispevek, saj se večina obiskovalcev o tem, ali bo objavo delila na socialnih omrežjih ali ne, odloči zatem, ko prispevek v celoti prebere. Prav tako vam svetujemo, da ob koncu prispevka bralce pozovete k deljenju in komentiranju.

Tisti, ki za bloganje uporabljate WordPress, si za namestitev gumbov za deljenje prispevkov na socialnih omrežjih pomagajte z vtičniki. Preizkusite lahko Custom Share Buttons with Floating Sidebar ali Simple Share Buttons Adder, sicer pa je izbira zares velika, tako da boste z nekaj testiranja zagotovo našli pravo rešitev.

7. Naj za vaš blog izve čim več ljudi

Če smo ravno pri socialnih omrežjih, se pri njih še nekoliko zadržimo. Zgolj čakanje, da bodo bralci vašega bloga sami od sebe delili prispevke, ne bo dovolj. Izkoristite ves potencial, ki vam ga nudijo Facebook, Google+ in Twitter. Na vsakem izmed naštetih omrežij ustvarite stran, namenjeno blogu, ter prispevke vedno delite tudi sami.

Na začetku boste naleteli na težavo, kako na svoji Facebook strani pridobiti všečke. Ko boste izpopolnili profil in dodali nekaj objav, za všečke najprej prosite prijatelje. Nato redno dodajajte zanimive objave (ne le povezave do prispevkov na blogu) ter komentirajte objave na drugih Facebook straneh. Če želite hitrejše rezultate, svojim najboljšim prispevkom namenite tudi nekaj evrov za oglaševanje. Z upoštevanjem preprostih nasvetov bo število všečkov vztrajno raslo.

Rast Facebook všečkov

Za pridobivanje prepoznavnosti si lahko pomagate tudi s komentiranjem prispevkov drugih avtorjev. Večina blogov ima možnost komentiranja omogočeno, najbolje pri tem pa je, da običajno v svoje ime lahko vstavite povezavo, ki vodi do vašega bloga. Na ta način bo za vas izvedel majhen delež bralcev drugih blogov, toda na dolgi rok se bo to zagotovo poznalo. Prav lahko se zgodi, da boste s komentiranjem tujih prispevkov pridobili najbolj zveste obiskovalce, ki se bodo na vaš blog z veseljem vračali.

Naj vam predstavimo še metodo z dvojnim učinkom. Ta pristop zahteva nekoliko več dela, vendar je trud ustrezno poplačan. Na spletu poiščite bloge, ki so tematsko povezani z vašim. Poiščite tudi kontaktne podatke avtorjev, predvsem e-naslove, ter jih povprašajte o možnosti objave prispevkov na njihovih blogih. Natančno jim predstavite, o čem bi pripravili prispevek, seveda pa jim omenite tudi, da v zameno želite povezavo do svojega bloga.

Zakaj torej dvojni učinek? Ne le, da bo prek povezav na tujih blogih na vašega preusmerjen del obiskovalcev, ampak bo vaš blog postal tudi »močnejši«. Tematsko povezane zunanje povezave bodo namreč pozitivno vplivale na avtoriteto bloga, ki se bo med rezultati iskanj spletnih iskalnikov posledično pričel pojavljati višje.

Načinov za brezplačno promocijo prispevkov je zares veliko. Naj vam razkrijemo še enega. Če ste v objavi omenili znano osebnost, na primer športnika ali poslovneža, ji to sporočite. To naredite z omembo uporabniškega imena na socialnem omrežju – na omrežju Twitter spredaj dodajte »@«, na Google+ pa »+« (brez narekovajev).

8. Uredite notranje povezave

Imate na svojem blogu objavljenih že veliko prispevkov? Preglejte jih in vanje smiselno umestite povezave, ki bodo obiskovalce vodile do sorodnih objav. Kdor bo bral katerega izmed starejših prispevkov, bo tako lažje odkril zanimivo novo vsebino, prav tako pa boste z notranjimi povezavami olajšali delo Googlu, ki bo hitreje našel nove prispevke.

Z notranjimi povezavami lahko nekoliko vplivate tudi na uvrstitve posameznih objav v spletnih iskalnikih. Predstavljajte si, da imate na blogu objavljenih 100 prispevkov, izmed katerih jih 10 vsebuje notranjo povezavo do točno določenega članka. Očitno je, da gre za zelo pomemben članek, kar zazna tudi Google. Ker mu pripisuje večjo vrednost, se to odraža v vidnosti prispevka v iskalniku. Nikar torej ne pozabite definirati ključnih besed!

Čeprav z načrtnim ustvarjanjem notranjih povezav lahko dosežete spremembe med rezultati iskanj, vam priporočamo, da z njimi ne pretiravate. Vedno se najprej vprašajte, ali bi povezava koristila obiskovalcu, in če boste na to odgovorili pritrdilno, jo šele nato umestite v prispevek.

Tako, zdaj pa pridno na delo!

Vas je med branjem današnje objave prevzelo navdušenje nad idejo o lastnem blogu? Super, prav to je bil naš namen! Prepričani smo, da vam lahko uspe ustvariti dobro obiskan blog, s katerim boste sčasoma tudi lepo zaslužili.

Ste zaenkrat še na samem začetku? Svetujemo vam, da si najprej preberete prispevek z naslovom »Kako do odlične domene za vaš blog?«, saj vam bo dobra osnova na poti do prepoznavnega bloga prišla še kako prav.

Spletno gostovanje NEOSERVPoleg domene boste potrebovali tudi kakovostno spletno gostovanje, ki bo zagotavljalo hitro delovanje vašega bloga. Saj veste –  če se bo blog odzival počasi, obiskovalci na njem ne bodo izgubljali časa. Veliko jih bo raje poiskalo alternativo, kjer bodo privarčevali tako na času kot živcih.

Pri NEOSERV se tega še kako zavedamo, zato smo poskrbeli za hitro delujoče SSD strežnike, na katerih spletne strani dosegajo izjemno nizke odzivne čase. Poleg tega vsem naročnikom nudimo tudi dostop do nadzorne plošče cPanel, kjer si svoj WordPress blog lahko namestite z le nekaj kliki.

In če bi ob tem kljub enostavnosti naleteli na težave? Brez skrbi, vedno se lahko obrnete na našo ekipo, ki bo z veseljem odgovorila na vsa vaša vprašanja.

KOMENTARJI (1)

  • Prikazna fotografija osebe Vilma

    Uporabnik: Vilma03.02.2020 ob 07:45:37 Odgovori

    Pozdravljeni!

    Sem le brala in se nekaj naučila. Hvala.

KOMENTIRAJTE ŠE VI

(obvezno)
(obvezno, e-poštni naslov bo skrit)
(neobvezno)
Varnostno vprašanje, ki potrdi, da ste resnična oseba.