Več let ste aktivno delali na izboljšavi spletne strani, redno dodajali nove vsebine, stran pridno oglaševali in pridobivali povratne povezave. Vse je izgledalo zelo obetavno. Vaša stran je bila v Googlu pozicionirana vedno višje, število obiskovalcev je iz meseca v mesec naraščalo, nato pa je sledil šok.

Ko ste si ob jutranji kavi ogledovali grafe obiskanosti v Google Analytics, ste ugotovili, da je obiskanost močno padla. Ker niste mogli verjeti svojim očem in ste s kančkom upanja verjeli, da gre za napako v analitiki, ste preverili še pozicije ključnih besed v iskalniku. Zopet nočna mora. Ključne besede, s katerimi ste osvajali sam vrh Googla, so bile sedaj izgubljene nekje v globini iskalnika …

Brez panike! Ni konec sveta in po vsej verjetnosti bo tudi z vašo spletno stranjo kmalu vse v najlepšem redu. Možnih vzrokov za nastalo situacijo je veliko, zato se kar hitro lotite iskanja »odgovornega«. V nadaljevanju vam predstavljamo 13 najpogostejših, za vsakega izmed njih pa navajamo tudi rešitev.

Vzroki za upad pozicij in možne rešitve

Še preden se lotite kakršnih koli revolucionarnih sprememb, dvakrat preverite, če je vaša spletna stran dejansko uvrščena nižje, kot je bila nekoč. Pri tem si lahko pomagate z orodjem, ki sicer izgleda kot iz prejšnjega tisočletja, a solidno opravlja svojo nalogo: SERP Checker.

V okvirček »Domain Name« vpišite ime svoje domene, pri »Region« izberite Slovenijo (www.google.si), v spodnja polja pa dodajte nekaj ključnih besed ter poklikajte zelene puščice. Počakajte trenutek in na desni strani se vam bodo izpisali rezultati.

SERP Checker

Ste se znašli med srečneži, ki so ugotovili, da je spletna stran vendarle uvrščena na svojih običajnih mestih? Če je tako, preverite pozicije še na kakšni drugi napravi ali prosite prijatelje, da stanje preverijo oni.

Je SERP Checker še dodatno potrdil padec pozicij? V tem primeru nadaljujte z branjem.

Težava #1: Podvojene vsebine

Če ste pred kratkim urejali spletno stran, je možno, da so se na spletni strani pojavile podvojene vsebine. Morda ste ustvarili nove kategorije ali prispevkom dodajali oznake. Možno je tudi, da je vaša stran dostopna tako na www naslovu kot na naslovu brez www.

Rešitev: Opravite analizo spletne strani in poskusite ugotoviti, ali je težava povezana s podvojenimi vsebinami. Pomagate si lahko z uporabo orodja Screaming Frog – SEO Spider Tool. Prav tako ne bo odveč, če v iskalnik Google zapišete naslednjo poizvedbo ter pregledate, katere podstrani vašega spletnega mesta so indeksirane.

site:vasa-domena.si

Podvojene vsebine odpravite ter poskrbite za permanentne (301) preusmeritve. Druga možnost je, da podvojene strani, ji jih denimo generirajo oznake, opremite z meta oznako »noindex«.

Težava #2: Vdor v spletno stran

Obstaja možnost, da ste postali žrtev spletnega napada. To je še posebej verjetno, če za administracijo strani uporabljate preprosto uporabniško ime in geslo, ali če niste posodobili sistema za upravljanje vsebin (npr. WordPress), vtičnikov ali grafične predloge.

Posledice vdora so različne, še najbolj verjetno pa je, da so se na vaši spletni strani pojavile neželene vsebine s številnimi izhodnimi povezavami. To lahko zelo negativno vpliva na uvrstitve v iskalniku Google.

Rešitev: Zlonamerno kodo bo potrebno odstraniti, spletno stran pa spraviti v stanje, kakršno je bilo pred okužbo. Po možnosti čim hitreje, še preden Googlovi robotki najdejo vse neželene vsebine. Ker pri NEOSERV svojim naročnikom omogočamo SSH dostop, vam bo za čiščenje okužene spletne strani koristil prispevek na podpori. Seveda se za pomoč lahko kadarkoli obrnete tudi na našo tehnično ekipo.

Težava #3: Prenasičenost strani s ključnimi besedami

Za omenjeno težavo se pogosto uporablja angleški zapis »keyword stuffing«. Tehnika goste uporabe ključnih besed se je pred leti obnesla naravnost odlično, danes pa je zgodba povsem drugačna. Marsikatera spletna stran, ki je bila včasih v iskalniku uvrščena visoko, je zaradi tlačenja besed na vsa možna mesta danes nevidna.

Keyword stuffing

Verjetno vas zanima, kolikšen je ustrezen odstotek gostote ključne besede. Splošna optimalna številka ne obstaja, saj je meja za kaznovanje spletnega mesta povezana z njegovo avtoriteto. Avtoritativna spletišča si lahko privoščijo višji odstotek, medtem ko je pri manjših in predvsem pri novih spletnih straneh potrebno biti zelo pazljiv.

Rešitev: Preverite vsebine in pri tistih, pri katerih je prišlo do prenasičenosti s ključnimi besedami, gostoto uporabe ključnih besed zmanjšajte. Naj bo vaše osnovno vodilo, da naj bodo vsebine napisane kar se da naravno. Torej na način, kot bi jih napisal strokovnjak, ki se na tematiko zelo dobro spozna, hkrati pa se ne zaveda možnosti izkoriščanja sistema z gosto rabo ključnih besed. Če boste vsebine pripravili tako, bo odstotek gostote zagotovo ustrezen.

Težava #4: Spletna stran že dolgo ostaja enaka

Dejavnik svežine je pomembnejši, kot si morda mislite. Če na spletno stran že dolgo niste dodali nove vsebine, vaša konkurenca pa je na tem področju aktivna, je padec pozicij povsem pričakovan.

Rešitev: Osvežite vsebine. Najprej preglejte obstoječe in poskrbite, da bodo na spletni strani predstavljene ažurne informacije. Če bi bilo kje smiselno dopisati še kakšen stavek, to naredite. Nato spletno stran vsebinsko še dodatno obogatite. Pri tem si boste najlažje pomagali z blogom, na katerem redno objavljajte za bralce zanimive in koristne prispevke.

Z redno objavo blog prispevkov ne boste pridobili le svežih vsebin, ki bodo Googlu zagotovo po godu, temveč vas bo prek iskalnika moč najti za vedno več in več iskalnih poizvedb.

Težava #5: Spremenjeni URL naslovi

Eno izmed najpogostejših težav, povezanih z izgubo velike večine obiskovalcev, predstavlja sprememba URL povezav. Ste najbolj branemu prispevku spremenili spletni naslov? Ste se morda znebili končnice .html ali .php? Ste z WordPress vtičnikom odstranili zapis »/category/«? Ste morda popolnoma spremenili URL strukturo svoje spletne strani?

Rešitev: Ne moremo mimo tega, da najprej zapišemo naslednje. V kolikor nimate zares dobrega razloga za spremembo URL naslovov, tega ne počenjajte, saj URL služi kot unikaten naslov vsake strani oziroma podstrani.

In če ste spletne povezave že spremenili, obvezno poskrbite za ustrezne preusmeritve. V primeru uporabe WordPressa si lahko pomagate z vtičnikom, na primer s Simple 301 Redirects, sicer pa preusmeritve dodajte v .htaccess datoteko. Osnovno 301 preusmeritev se doda tako:

Redirect 301 /star-naslov-podstrani /nov-naslov-podstrani

S prikazano preusmeritvijo dosežete, da so obiskovalci (in tudi spletni pajki!) samodejno preusmerjeni s stare podstrani na novo. Na ta način Googlu daste vedeti, da gre za isto podstran, ki je po novem dostopna na drugem URL naslovu.

Težava #6: Dlje časa nedostopna spletna stran

Razlogov za nedostopno spletno stran ali zgolj dela strani je veliko. V večini primerov gre za napake skrbnikov spletnih strani (npr. po spremembi programske kode pride do napake, ki navzven ni enostavno opazna), včasih pa do težave pride na strani ponudnika gostovanja.

Nedostopna spletna stran

Dlje kot je spletna stran nedostopna, večji padec pozicij gre pričakovati, obenem pa tudi težjo vrnitev na prejšnja mesta.

Rešitev: Ste opazili, da vaša stran ne deluje? Ali veste, koliko časa je že tako in kaj je razlog za nedelovanje? Z vpisom poizvedbe site:vasa-domena.si v iskalnik Google preverite, ali so podstrani vašega spletnega mesta še vedno indeksirane. Če so, je do napake najverjetneje prišlo šele pred kratkim.

Za začetek poskrbite, da bo spletna stran zopet delovala. V primeru težav se obrnite na svojega izdelovalca strani, ki najbolje pozna vaš sistem in bo tako lahko najhitreje odpravil napako.

Da bo spletna stran ponovno pričela zavzemati visoka mesta v iskalniku, naredite še naslednje. Dodajte nove vsebine (npr. na blog) in s tem Google opomnite, da je vaša stran živa. Prav tako ne bo odveč, da iz novih vsebin naredite nekaj povezav do pomembnejših podstrani. Tudi kakšna kakovostna povratna povezava z drugih spletišč na vaše ne bo odveč.

Preverite Google Search Console, orodje za skrbnike strani, in »pobrišite« napake ter ponovno pošljite zemljevid spletnega mesta. Za hitrejšo indeksacijo se lahko poslužite tudi možnosti »Prenesi kot Googlebot«.

Težava #7: Izgubljene povratne povezave

Povratne povezave so tiste, ki so z drugih spletnih strani usmerjene na vašo. Več kot imate kakovostnih povratnih povezav, bolj avtoritativna je vaša stran, s tem pa tudi višje uvrščena v iskalnikih. Že ena visoko kakovostna povezava lahko bistveno vpliva na pozicije. Možno torej je, da je skrbnik avtoritativnega spletišča povezavo do vaše strani odstranil.

Rešitev: Ali veste, s katerih pomembnejših spletnih strani so na vašo kazale povezave? Obiščite jih in preverite, če ste katero izmed povratnih povezav izgubili. Obrnite se na skrbnika strani in ga prosite, da jo ponovno ustvari.

Vam ni znano, katera so tista spletišča, od koder so k vam kazale povezave? Pomagajte si s spletnimi orodji. Eno izmed brezplačnih, ki prikaže dokaj realno stanje povratnih povezav, je npr. Backlink Watch. Ker se podatki ne osvežujejo prav pogosto, vam bo orodje med rezultati nanizalo tudi strani, na katerih morda povezave do vašega spletnega mesta ni več.

Za podrobnejšo analizo povratnih povezav priporočamo Ahrefs.com.

Težava #8: Pridobljena velika količina nekakovostnih povezav

Podobno kot lahko povratne povezave pripomorejo k boljšim uvrstitvam v iskalniku, lahko tudi škodijo. Če ste se pred kratkim posluževali tako imenovanih »black hat SEO« tehnik, je vaša stran morda kaznovana.

Do kazni torej lahko pride, ko pridobite veliko število nekakovostnih povezav, npr. po več sto ali tisoč iz raznih spletnih direktorijev. Takšno pridobivanje povezav je običajno avtomatizirano, zaradi česar je ogromno količino povezav mogoče pridobiti v zelo kratkem času. Nekoč je takšna strategija delovala, danes pa velja ravno nasprotno – škoduje.

Do opisane situacije lahko pride v treh primerih:

  1. Povratne povezave, ki so povzročile škodo, ste si nakopali sami.
  2. Na vas se je z negativno SEO kampanjo spravila konkurenca.
  3. Vaša stran je bila okužena. Nanjo so bile dodane nove podstrani, na te podstrani pa so usmerjene številne povezave.

Rešitev: Prijavite se v Google Search Console, izberite znamko oziroma spletno stran, v levem stolpcu izberite »Promet iz iskalnega omrežja« ter kliknite na »Ročni ukrepi«. Preverite, ali vas čaka obvestilo o nenaravnih ali nekakovostnih povratnih povezavah. Če je obvestilo tam, je stvar kristalno jasna, v kolikor ga ni, raziščite dalje.

Obvestilo o nenaravnih povratnih povezavah

Znotraj omenjene kategorije kliknite na »Povezave na vaše spletno mesto«. Tam si lahko ogledate seznam spletnih strani, s katerih so na vašo usmerjene povezave. Ste se prepričali, da je v seznamu velika količina nizko kakovostnih strani, s katerimi zagotovo ne želite imeti opravka? Če je tako, pripravite seznam domen in jih uvozite v Googlovo orodje za razvrednotenje povezav. Več o orodju in njegovi uporabi si preberite na povezavi »Disavow backlinks«.

Težava #9: Spremenjene ali izgubljene notranje povezave

Čeprav imajo povratne povezave večji vpliv, lahko k padcu pozicij v spletnih iskalnikih prispevajo tudi notranje povezave. Razmislite, ali ste v bližnji preteklosti spremenili elemente primarne oziroma sekundarne navigacije, odstranili povezave iz noge ali stranskega stolpca, morda iz blog prispevkov.

Rešitev: Poskusite vzpostaviti stanje, kakršno je bilo pred spremembo notranjih povezav. Če ste stran povsem prenovili, to seveda ne bo prišlo v poštev. V tem primeru razmislite predvsem o strukturi navigacije ter vanjo dodajte povezave do najpomembnejših podstrani. Na ta način bodo Googlovi pajki vedeli, da gre za pomembne vsebine.

Veste, da ste notranje povezave nedavno spreminjali ali odstranjevali, a se vam niti približno ne sanja, kje točno ste to počeli? Tudi za to obstaja rešitev. Odpravite se na spletno stran Internet Archive – Wayback Machine in v polje vnesite naslov svoje spletne strani. Na koledarju kliknite na eno izmed modrih pik in si oglejte, kako je na izbrani datum izgledala vaša spletna stran.

Težava #10: Poslabšanje uporabniške izkušnje

Tudi pri dejavniku kakovosti uporabniške izkušnje ne moremo mimo dejstva, da gre za zelo pomemben del Googlovega algoritma, na podlagi katerega so razvrščeni iskalni rezultati.

Ste na spletno stran dodali prikazno okno, ki obiskovalca »pozdravi« takoj po prihodu na stran? Se to prikaže nekoliko kasneje ali morda, ko obiskovalec želi spletno stran zapustiti? Ste eksperimentirali z različnimi barvnimi kombinacijami, na stran dodali oglase ali spletno mesto povsem prenovili?

Na uporabniško izkušnjo vpliva praktično vse. Pogosto podcenjen je vpliv hitrosti strežnika, ki je neposredno povezan z odzivnostjo spletne strani. Če ste torej zamenjali ponudnika gostovanja, je tudi to lahko razlog za nižje pozicije v spletnih iskalnikih.

Pri NEOSERV uporabljamo sodobno strežniško opremo, ki zagotavlja kar najhitrejše delovanje spletnih strani. Poleg hitrih SSD RAID-10 diskovnih polj naše strežnike odlikujejo tudi zmogljivi Intel XEON procesorji in velika količina delovnega pomnilnika. Več o bliskovito hitrem gostovanju si preberite na strani Optimizirano gostovanje.

Rešitev: Odpravite se v Google Analytics in na podlagi podatkov preverite spremembe v obnašanju obiskovalcev. Primerjajte obdobje pred in po spremembi na strani. Osredotočite se na povprečni čas trajanja obiska, število pregledanih strani in zapustno stopnjo (ang. Bounce Rate).

So rezultati slabši, kot so bili pred spremembo? Če obiskovalci vaše spletne strani le-to hitro zapustijo, to Google smatra kot negativen signal. Najbolje bo, da prikazna okna, oglase in ostale, na novo dodane elemente odstranite. Raje dodajte več slikovnega materiala in video vsebin, ki bodo pritegnile pozornost obiskovalcev in jih dlje časa zadržale na strani.

Težava #11: Sprememba Googlovega algoritma

Google algoritem razvrščanja iskalnih rezultatov redno spreminja. Po besedah Johna Muellerja celo več tisočkrat letno. Velika večina sprememb je manjših, vsake toliko časa pa pride tudi do večjih posodobitev, ki jih skrbniki spletnih strani občutijo po celem svetu.

Najbolj poznani posodobitvi algoritma se imenujeta Google Panda in Google Penguin. Prva je povezana z vsebinami na spletni strani, druga pa s povratnimi povezavami. Bolj znane posodobitve so še Google Hummingbird, Google Mobile Friendly Update in Google RankBrain.

Če se je vaša spletna stran izgubila v globini iskalnika, je torej možno, da je za to kriva posodobitev algoritma.

Rešitev: Najprej se prepričajte, ali ste bili padca pozicij zagotovo deležni zaradi spremembe Googlovega algoritma. Preverite nekaj spletnih strani, ki spremljajo dogajanje na tem področju, npr. Moz.com, MozCast.com, RankRanger.com in SearchEngineLand.com.

Pozanimajte se, kaj je skupno spletnim stranem, ki so bile deležne pretresa po spremembi algoritma. Spletno stran uredite v skladu z ugotovitvami.

Težava #12: Upad pozicij po namestitvi SSL certifikata

Že od avgusta 2014 je znano, da ima namestitev SSL certifikata na vidnost spletne strani v iskalniku Google pozitiven vpliv. Kljub temu ima marsikateri lastnik spletne strani s SSL certifikatom slabe izkušnje, saj se po namestitvi njegova stran izgubi v iskalniku.

Toda težava ni v samem SSL certifikatu. Težava je v tem, da prehod na HTTPS protokol ni izveden pravilno. Zaradi tega prihaja do podvojenih vsebin ali do delov strani, ki se še vedno nalagajo prek nezavarovane HTTP povezave. Predvsem zaradi prve težave, torej zaradi podvojenih vsebin, lahko Google spletno stran uvrsti nižje.

Zavarovana HTTPS povezava

Rešitev: Ko na domeno namestite SSL certifikat, poskrbite še za ustrezen prehod na HTTPS povezavo. Glede podrobnosti o pravilnem prehodu danes ne bomo pisali, saj smo postopek že predstavili v tem prispevku. Tudi če spletne strani nimate izdelane v sistemu WordPress, vam bodo navodila prišla prav.

Ko boste končali z namestitvijo SSL certifikata in prehodom na HTTPS povezavo, dvakrat preverite, če vse deluje, kot mora. Prek iskalnika Google obiščite več podstrani svojega spletnega mesta in se prepričajte, da vas sistem samodejno preusmeri na nove, zavarovane povezave. Prav tako bodite pozorni na ikono varnostne ključavnice ob spletnem naslovu, ki ne sme biti prečrtana, ter na morebitna varnostna opozorila brskalnika.

Težava #13: Vlaganje konkurence v optimizacijo spletne strani

Za to, da je vaše spletno mesto v iskalniku Google najti težje, kot ga je bilo nekoč, je lahko odgovorna tudi konkurenca, ki aktivno vlaga v spletno optimizacijo.

Če na spletni strani že dolgo časa niste nič spremenili, dodali novih vsebin, pridobili kakovostnih povratnih povezav ipd., ni nujno, da so spali tudi konkurenti. V takšnem primeru enostavno ne morete računati na to, da boste v iskalniku za vedno obdržali prve pozicije.

Rešitev: Osvežite spletno mesto. Najprej pripravite okviren plan, kako se boste lotili optimizacije. Pričnite z »on-site« optimizacijo, torej s spremembami, ki jih lahko opravite neposredno na spletni strani.

Preglejte obstoječe strani in jih dopolnite z besedilom, slikami ter video vsebinami. Optimizirajte tudi elemente, ki bi lahko doprinesli k boljši uporabniški izkušnji. Ne pozabite preveriti naslovov, meta opisov in morebitnih drugih HTML oznak.

Ko se boste prebili skozi osvežitev celotnega spletnega mesta, nadaljujte s pripravo novih vsebin. Te lahko dodate kot samostojne podstrani ali kot novice, obvestila, blog objave. V nekaterih dejavnostih so smiselni tudi slovarji izrazov, ki pridejo prav marsikateremu obiskovalcu.

V kolikor na svojo stran še niste namestili SSL certifikata, poskrbite tudi za to.

Po vseh naštetih spremembah lahko pričakujete izboljšanje stanja v iskalniku, vendar se na tem mestu ne gre veseliti prehitro. Zelo pomembne so namreč tudi povratne povezave. Razmislite, kje vse bi jih lahko pridobili, ali pa se za pomoč obrnite na agencijo, ki vam bo pri tem pomagala.

Ste ugotovili, v čem je težava?

Že veste, kje ste naredili napako? So se na vaši strani pojavile podvojene vsebine, ste spremenili strukturo URL povezav ali ste po namestitvi SSL certifikata pozabili na preusmeritve? Je morda prišlo »le« do večje spremembe Googlovega algoritma? Vzrokov za upad pozicij je zares veliko in ponavadi je vse prej kot enostavno ugotoviti, zaradi česa je prišlo do nastale situacije.

Pri težavah, tako ali drugače povezanih z iskalnikom Google, je zelo pomembno, da najprej preverite Google Search Console.

Če orodja za skrbnike spletnih strani slučajno še ne uporabljajte, ga nemudoma pričnite. Vanj dodajte svoje spletno mesto in z eno izmed ponujenih metod verifikacije potrdite njegovo lastništvo. Dodajte vse različice spletnega mesta – z in brez www, če uporabljate SSL certifikat, tudi obe HTTPS verziji. Izberite primarno različico in vnesite zemljevid spletnega mesta.

Ko se pojavijo težave z indeksacijo ali pozicijami spletne strani v iskalniku, v Google Search Console preverite naslednje:

  • Sporočila,
  • Promet iz iskalnega omrežja -> Ročni ukrepi,
  • Googlov indeks -> Stanje v indeksu,
  • Googlov indeks -> Blokirani viri,
  • Iskanje po vsebini -> Napake pri iskanju po vsebini,
  • Iskanje po vsebini -> Orodje za preizkus datoteke robots.txt,
  • Iskanje po vsebini -> Zemljevidi spletnih mest,
  • Varnostne težave.

Ko boste odpravili težavo in se bo vaša spletna stran v iskalniku zopet znašla na dobro vidnih mestih, ne pozabite nazdraviti in v komentarju pod prispevkom zapisati, kateri izmed 13 vzrokov je bil odgovoren za nastalo stanje.