Košarica (0)
  • Vaša košarica je trenutno prazna

NEOSERV BLOG

Novice in nasveti iz sveta domen, gostovanja, SSL certifikatov, spletnih strani, spletnih trgovin in ostalih področij spleta.

Ste se odločili, da boste na svojo spletno stran namestili SSL certifikat? Potem verjetno že veste, da se vaša stran ne bo več nahajala na HTTP povezavi, temveč na zavarovani HTTPS. No, če po namestitvi ne boste storili ničesar, pravzaprav ne bo čisto tako, saj bo stran dostopna tako na nezavarovani kot na zavarovani povezavi. In to vsekakor ne bo dobro.

Zelo pomembno je, da po namestitvi SSL certifikata poskrbite za dostopnost spletne strani zgolj prek HTTPS povezave. Ne le, da bo to bolje z vidika vaših obiskovalcev, na ta način boste ohranili tudi mesta v spletnih iskalnikih (npr. v Googlu) oziroma jih še dodatno izboljšali.

O tem, kako poskrbeti za pravilen prehod spletne strani na HTTPS protokol, smo pisali pred kratkim. Več o samem prehodu si lahko preberete tukaj, danes pa bomo odgovorili še na vprašanje, kako sam prehod vpliva na učinek povratnih povezav (ang. backlinks).

Po namestitvi SSL certifikata se lastnikom spletnih strani običajno zastavljajo naslednja vprašanja: »Povezave na drugih spletnih mestih, ki kažejo do moje spletne strani, so usmerjene na HTTP različico strani. Ali to pomeni, da bodo vse povratne povezave izgubile vrednost? Bo zaradi tega moja stran nazadovala? Lahko glede tega kaj storim?«

Kaj je »link juice« in zakaj ga omenjamo?

Ste se kdaj vprašali, na kakšen način Google v svojem iskalniku razvršča rezultate iskanj? Dejavnikov razvrščanja naj bi bilo več kot 200. Nekateri imajo večjo, drugi manjšo težo. Enega izmed pomembnejših dejavnikov predstavljajo povratne povezave, ki so na določeno spletno stran usmerjene z drugih spletnih mest. Skozi te povezave se na spletno stran pretaka tako imenovani »link juice«. Več kot se ga prenese, bolj avtoritativna je spletna stran, s tem pa se tudi višje uvršča v iskalniku.

Pri povratnih povezavah bistveno vlogo igra kakovost, ne pa količina. Pomembno torej je, da so povezave pridobljene z uveljavljenih spletnih strani, saj se na ta način prenese več »link juica«. Ena povezava s kakovostne spletne strani je lahko vredna več kot množica povezav z nekakovostnih in vsebinsko nepovezanih strani.

V nadaljevanju si preberite, kaj se dogaja z učinkom »link juica« in uvrstitvami spletne strani v iskalniku Google po prehodu na HTTPS protokol.

Kako po MIGRACIJI zadržati učinek povratnih povezav?

Ker se je vaša spletna stran do zdaj nahajala na HTTP povezavi, so na ta naslov usmerjene tudi vse povratne povezave. Ali to pomeni, da bo zaradi prehoda na HTTPS vaša stran izgubila ves »link juice« – vso moč, ki jo je pridobila skozi leta obstoja? Če boste poskrbeli za pravilen prehod, potem zagotovo ne, saj bodo vaše stare HTTP povezave preusmerjene na nove HTTPS.

Pred leti je veljalo, da se skozi trajne »301« in začasne »302« preusmeritve izgubi približno 15 % moči povezav. Za marsikaterega lastnika spletne strani je bil to dovolj dober razlog, da se ni odločil za investicijo v SSL certifikat. Bilo je le vprašanje časa, kdaj bo Google naredil korak naprej in za preusmeritve s HTTP na HTTPS protokol naredil izjemo.

Zgodilo se je 1. februarja 2016, ko je John Mueller, Googlov strokovnjak za spletno analitiko, na svojem Google+ profilu javnosti sporočil, da se s preusmeritvami na HTTPS protokol po novem ne bo več izgubljalo »link juica«. To je bila vsekakor odlična novica, zaradi katere so se mnogi lastniki spletnih strani lažje in hitreje odločili za investicijo v SSL certifikat.

Se sami še niste odločili za nakup SSL certifikata? Pri NEOSERV vam nudimo cenovno ugodne domenske, poslovne in razširjene SSL certifikate priznanega izdajatelja Sectigo (Comodo CA). Če niste prepričani, kaj vse pozitivnega bi namestitev certifikata pomenila za vašo spletno stran, vam v branje priporočamo ta prispevek.

Kljub temu, da bodo povratne povezave ostale enako učinkovite, kot so bile pred namestitvijo SSL certifikata, jih je priporočljivo posodobiti čim več. Obrnite se na lastnike spletnih mest, s katerih so povezave usmerjene na vašo stran, ter jih prosite za spremembo.

Seveda ne pozabite posodobiti tudi tistih, ki jih lahko urejate sami:

  • notranje in »canonical« povezave, neposredno na vaši spletni strani;
  • morebitne povezave v datoteki robotx.txt;
  • povezave s socialnih omrežij (Facebook, Google+, Twitter, Pinterest, …);
  • povezave iz podpisov ali uporabniških imen na forumih;
  • povezave z lastnih blogov, spletnih portalov ipd.;
  • povezave iz spletnih imenikov, ki omogočajo urejanje obstoječih vpisov.

Preverite tudi svoje oglaševalske kampanje (npr. Google AdWords, Facebook, oglaševanje prek e-pošte) in posodobite ciljne URL-je. Prav tako ne bo odveč posodobitev povezave v Google Analytics ali drugem orodju, namenjenem zbiranju in analizi različnih statističnih podatkov.

Naj za konec zapišemo le še to, da so po prehodu na HTTPS protokol možna kratkotrajna nihanja pozicij ključnih besed v spletnih iskalnikih. Sicer pa je John Mueller v prej omenjenem sporočilu zapisal, da je Googlov sistem razvrščanja iskalnih rezultatov naklonjen migracijam na zavarovano HTTPS povezavo. Strah je torej odveč. Kdor bo prej poskrbel za prehod, bo prej deležen tudi vseh prednosti, ki jih prinaša SSL certifikat.

KOMENTARJI

KOMENTIRAJTE OBJAVO

(obvezno)
(obvezno, e-poštni naslov bo skrit)
(neobvezno)
Varnostno vprašanje, ki potrdi, da ste resnična oseba.