Košarica (0)
  • Vaša košarica je trenutno prazna

NAVODILA ZA UPORABO

Navodila so kratka in vsebujejo slike in video posnetke. Torej prijazne - kot NEOSERV :-)

Iskanje po podpori

V kolikor se z dodajanjem email računa v odjemalca e-pošte srečujete prvič, je pred tem dobro poznati nekaj osnovnih informacij.

  1. Kaj je odjemalec e-pošte?
  2. Kaj je POP3, IMAP, SMTP?
  3. Kaj pomeni povezava “brez” in “s” SSL?
  4. Nastavitve za e-pošto
  5. Pregledovanje e-pošte preko Gmaila
  6. Ustvarjanje in upravljanje z e-poštnimi predali, dostop do spletnega vmesnika webmail

Kaj je odjemalec e-pošte?

Odjemalec e-pošte je aplikacija oziroma program, prek katerega lahko upravljate z e-poštnimi računi (pošiljate in prejemate sporočila, ustvarite predloge, podpis, seznam stikov, koledar, …). V odjemalca e-pošte je možno dodati katerikoli email naslov, ki ste ga predhodno ustvarili na svojem paketu gostovanja ali kateri drugi email storitvi, kot je npr. Gmail.

Danes je na voljo veliko odjemalcev e-pošte tako za računalnike kot tablice in pametne telefone. Najbolj popularni so Microsoft Outlook, Mozilla Thuderbird, Mail (Apple) in različni mobilni odjemalci.

Kaj je POP3, IMAP, SMTP?

So različni TCP / IP protokoli za dostavo e-pošte.

POP3 protokol (incoming / dohodni strežnik)

Post Office Protocol
Pri POP3 protokolu se vsa e-pošta prenese na naprave / odjemalce e-pošte, kjer imate dodan email račun, na strežniku pa se sporočilo pobriše in tako tudi sprosti prostor na paketu.

Običajno je v vsakem odjemalcu e-pošte ob izbiri tega protokola možno nastaviti tudi možnost, da se originalno sporočilo ohrani na strežniku oziroma samodejno pobriše po določenem času. S tem poskrbite, da boste vsa sporočila zagotovo prejeli na vse naprave, kjer imate dodan račun.

POP3 protokol priporočamo uporabnikom, ki e-pošto veliko uporabljajo in do nje dostopajo prek ene naprave ali imajo zanjo nastavljene dodatne posredovalnike na druge e-naslove.

IMAP protokol (incoming / dohodni strežnik)

Internet Message Access Protocol
Pri IMAP protokolu se e-pošta na strežniku in ostalih napravah, na katerih imate dodan email račun, sinhronizirana, kar pomeni, da je stanje povsod enako / identično. Vidite tako vsa prejeta kot tudi poslana in ostala sporočila ter ostale dogodke.

IMAP protokol priporočamo v primerih, ko eden ali več uporabnikov uporablja 1 (skupen) poštni email račun in z več naprav. Ob tem je potrebno opozoriti, da se v primeru velike količine e-pošte hitreje manjša tudi razpoložljiv prostor na paketu gostovanja.

SMTP protokol (outgoing / izhodni strežnik)

Simple Mail Transfer Protocol
SMTP protokol skrbi, da sporočilo, poslano preko odjemalca e-pošte, uspešno doseže vaš strežnik in strežnik naslovnika.

Več informacij glede razlike med POP ali IMAP protokolo si lahko preberete na:
Kaj je razlika med IMAP in POP3 protokolom?

Kaj pomeni povezava “brez” in “s” SSL?

Secure Sockets Layer je povezava, ki skrbi za varen pretok informacij med vami in strežnikom. Ob pretakanju podatkov so ti zakodirani in jih je tako težje zlorabiti.

Vsak odjemalec e-pošte običajno ponuja možnost nastavitve z ali brez varne SSL povezave, z naše strani pa za varnost skrbimo tudi na nivoju strežnika, kjer so ti podatki že zaščiteni s takšno povezavo. Ob tem je potrebno poudariti, da je tudi povezava brez SSL varna in zanesljiva, zato do takšnih zlorab pride le v redkih primerih.

SPLOŠNE NASTAVITVE ZA E-POŠTO

Pomembno!

Različni protokoli zahtevajo tudi različne nastavitve, pomembni sta “ime strežnika” in “vrata / port“.

STREŽNIK
Običajno ime strežnika zapišemo v obliki mail.vasadomena.si, na primer mail.neoserv.si. Ker nekateri odjemalci e-pošte te nastavitve ob aktivni SSL povezavi ne sprejmejo, je v tem primeru kot ime strežnika potrebno vpisati kar ime strežnika, na katerem gostuje vaša domena. Informacije, na katerem strežniku gostuje vaš paket gostovanja, boste našli zapisane v opisu paketa v naročniškem centru Moj NEOSERV (Na katerem strežniku gostuje moj paket gostovanja?).

V kolikor uporabljate program za pregledovanje e-pošte, kot je na primer Outlook ali Thunderbird, si lahko izberete primerna navodila. Če navodil za svoj odjemalec ne najdete na navedeni povezavi, preverite spodaj zapisane nastavitve za e-pošto.
Ker je na voljo veliko različnih e-poštnih odjemalcev, žal ni mogoče pripraviti navodil za vse odjemalce. Če vašega e-poštnega odjemalca ni na seznamu, si lahko pomagate tudi s splošnimi nastavitvami za e-pošto, opisanimi v nadaljevanju (OPOMBA: namesto vasadomena.si vpišite vašo dejansko domeno).

POMEMBNO: v kolikor za pregledovanje e-pošte uporabljate program, kot je na primer Outlook, ter POP protokol, in ste e-pošto pravkar prenesli k nam, e-poštnih predalov ne brišite ali odstranjujte, saj lahko v primeru, da so sporočila shranjena le na vašem računalniku, na ta način sporočila izgubite.

Nastavitve za e-pošto

Brez SSL SSL
Uporabniško ime celoten e-poštni naslov celoten e-poštni naslov
Geslo geslo za e-poštni predal geslo za e-poštni predal
Strežnik za dohodno pošto  mail.vasadomena.si *  ime_strežnika **
Strežnik za odhodno pošto  mail.vasadomena.si *  ime_strežnika **
Vrata (port) za dohodno pošto POP  110  995
Vrata (port) za dohodno pošto IMAP  143  993
Vrata (port) za odhodno pošto SMTP  26, 25 ali 587 ***  465
SSL šifrirana povezava (dohodni strežnik)  ne  da
SSL šifrirana povezava (odhodni strežnik)  ne  da
Strežnik za odhodno pošto zahteva avtentikacijo  da  da

* Namesto “vasadomena.si” vpišite ime svoje dejanske domene.

** Ime strežnika lahko preverite v naročniškem centru Moj NEOSERV (navodila).

*** Nekateri ponudniki interneta blokirajo vrata 25, zato raje uporabite vrata 26 ali 587

Podrobne informacije o email računu, ki ga dodajate, boste našli zapisane tudi v nadzorni plošči cPanel.

Pregledovanje e-pošte preko Gmaila

Če želite, lahko e-pošto usmerite in uporabljate preko Gmaila.

Več o tem si lahko preberete tukaj.

Ustvarjanje in upravljanje z e-poštnimi predali, dostop do spletnega vmesnika webmail

E-poštne predale ustvarjate, spreminjate in z njimi uporavljate preko nadzorne plošče cPanel.

Dostop do nadzorne plošče cPanel

Do nadzorne plošče cPanel lahko dostopate preko vašega naročniškega centra Moj NEOSERV ali direktno preko URL naslova.

Več o tem smo zapisali tukaj.

Ustvarjanje novih e-poštnih predalov

Nove e-poštne račune lahko ustvarite v nadzorni plošči cPanel -> razdelek Email -> ikona Email Accounts.

Več o tem si lahko preberete tukaj.

Dostop do spletnega vmesnika webmaila

Do spletnega vmesnika za e-pošto lahko dostopate preko ene izmed spodnjih povezav (OPOMBA: namesto “vasadomena.si” vpišite ime vaše dejanske domene; ime strežnika, kjer gostuje vaša spletna stran in e-pošta, pa lahko preverite v Moj NEOSERV):

  • http://vasadomena.si/webmail
  • https://vasadomena.si/webmail
  • https://ime-streznika/webmail

Povezave do spletnega vmesnika Webmail so sicer navedene tudi na prvi strani naročniškega centra Moj NEOSERV (levi stolpec).

Dostop do cPanel in Webmail - Moj NEOSERV

Za vsa dodatna vprašanja smo vam vedno na voljo tudi prek telefona ali e-pošte.

KOMENTARJI

KOMENTIRAJTE OBJAVO

(obvezno)
(obvezno, e-poštni naslov bo skrit)
(neobvezno)
Varnostno vprašanje, ki potrdi, da ste resnična oseba.