Košarica (0)
  • Vaša košarica je trenutno prazna

NEOSERV BLOG

Novice in nasveti iz sveta domen, gostovanja, SSL certifikatov, spletnih strani, spletnih trgovin in ostalih področij spleta.

Ste v brskalnik vpisali naslov svoje spletne strani in nesrečno ugotovili, da ta ne deluje? Ali ste še pred nekaj dnevi do nje dostopali povsem brez težav, od takrat pa niste opravili nobene spremembe? Za začetek bo najbolje, da o morebitnem urejanju spletišča povprašate svojega izdelovalca spletne strani. Če vam bo ta odgovoril, da v zadnjem času na strani ni bilo sprememb, razlog za nedelovanje verjetno tiči nekje drugje.

Kaj se je zgodilo? Zakaj stran ne deluje več, če nihče ni nič spreminjal, stran pa je bila še nedavno v najlepšem redu? Možnih vzrokov za nastalo situacijo je več. V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj najpogostejših.

1. Vaša domena je pred kratkim potekla

Najprej se prepričajte, da je vaša domena še vedno aktivna. Obiščite spletno stran za preverjanje domen Preveri.si, v polje vpišite svojo domeno in kliknite na gumb »PREVERI«. Prikazalo se vam bo kar nekaj podatkov, med drugim tudi datum poteka domene.

Ste pozabili na pravočasno podaljšanje domene? Ne skrbite, če od poteka še ni preteklo veliko časa, boste domeno lahko pridobili nazaj – po vsej verjetnosti brez dodatnih stroškov. O tem, kako ravnati v takšnem primeru, si preberite več v blog zapisu: Kdaj domena preide v karanteno in kaj to pomeni?

2. Svoje domene niste verificirali

Organizacija ICANN, ki ureja internetna imena, je januarja 2014 vpeljala preverjanje kontaktnih podatkov lastnikov domen (ne velja za domeno .SI). Ko boste registrirali novo domeno, jo prenesli drugam, spremenili podatke o nosilcu ali zamenjali kontaktni e-poštni naslov, lahko od vrhovnega registrarja pričakujete e-sporočilo za verifikacijo kontaktnih podatkov.

Če v 15 dneh ne boste opravili verifikacije, bo vaša spletna stran prenehala delovati. Na njej boste zagledali opozorilo, prikazano na spodnji sliki.

Suspendirana domena

Kaj storiti v takšnem primeru?

  1. Imate dostop do kontaktnega e-naslova: V tem primeru je rešitev preprosta. V svojem e-poštnem predalu, ki ste ga navedli ob registraciji domene, poiščite verifikacijsko sporočilo in kliknite na povezavo za preverbo lastništva domene. Počakajte do 48 ur, da se osvežijo DNS strežniki, in vaša stran bo zopet pričela delovati.
  2. Nimate dostopa do kontaktnega e-naslova: Ali e-poštnega predala, ki ste ga navedli ob registraciji domene, ne uporabljate več in torej ne morete dostopati do sporočila z verifikacijsko povezavo? Če imate domeno registrirano pri nas, se obrnite na našo podporo (info@neoserv.si).

3. Vaš paket gostovanja je potekel

Težava z nedelovanjem spletne strani morda ni povezana z domeno, temveč s spletnim gostovanjem. Prepričajte se, da je vaš paket gostovanja še vedno aktiven.

V kolikor gostujete pri nas, na podaljšanje paketa najverjetneje niste pozabili, saj vam pred potekom na kontaktni e-poštni naslov večkrat pošljemo obvestilo o poteku naročenih storitev. Da boste povsem prepričani, pa se vpišite v naročniški center Moj NEOSERV in preverite, do kdaj je veljaven vaš paket gostovanja.

4. Neuspešna samodejna posodobitev spletne strani

Če uporabljate WordPress ali katerega izmed drugih priljubljenih CMS sistemov, imate morda vključene samodejne posodobitve. To je vsekakor priporočljivo, saj redno posodabljanje ne vpliva le na izboljšano funkcionalnost spletišča, temveč tudi na njeno varnost.

Neposodobljene spletne strani so najpogostejša tarča spletnih napadalcev, ki ves čas prežijo na morebitne varnostne luknje. Poskrbite, da bo vaša spletna stran vedno posodobljena in ustrezno zavarovana. V primeru WordPressa redno posodabljajte jedro sistema, vtičnike in grafično predlogo.

Čeprav je možnost samodejnega posodabljanja več kot odlična, v redkih primerih lahko privede do težav. Lahko se namreč zgodi naslednje:

  1. Posodobljen vtičnik ni kompatibilen z jedrom WordPressa.
  2. Posodobljena grafična predloga ni kompatibilna z jedrom WordPressa.
  3. Posodobljeno jedro WordPressa ni kompatibilno s katerim izmed nameščenih vtičnikov.
  4. Posodobljeno jedro WordPressa ni kompatibilno z grafično predlogo.
  5. Posodobljeno jedro WordPressa ni kompatibilno s strežnikom (npr. zaradi uporabe zastarele verzije PHP).
  6. Med posodabljanjem jedra, vtičnika ali grafične predloge je prišlo do napake.
  7. Do nedelovanja spletne strani je prišlo zaradi težav, povezanih s predpomnjenjem.

»Krivec« za nedelujočo spletno stran je največkrat povezan z nekompatibilnostjo jedra z enim (ali več) izmed vtičnikov. Kako ugotoviti, kateri povzroča težave?

To najlažje storite tako, da se odpravite v nadzorno ploščo cPanel, odprete Upravitelja datotek (ang. File Manager) ter poiščete direktorij svoje WordPress strani, v katerem se nahajajo vtičniki. Te boste našli znotraj mape »plugins«, ki se nahaja v mapi »wp-content«.

File Manager - WordPress vtičniki

Glede na to, da s preimenovanjem direktorijev posameznih vtičnikov le-te izključite, lahko hitro poiščete tistega, ki povzroča težave. Preimenujte mapo za mapo, vmes pa vedno osvežite spletno stran in preverite, če je pričela delovati. Ko boste našli nekompatibilen vtičnik, ne pozabite preostalih preimenovati v izvirna imena in jih v WordPress administraciji ponovno aktivirati.

5. Težave na strani ponudnika gostovanja

Podobno kot spletno stran je potrebno redno posodabljati tudi programsko opremo strežnikov. Le na ta način ponudnik lahko zagotovi zanesljivo in predvsem varno gostovanje, združljivo z najnovejšimi rešitvami in tehnologijami.

Napaka med posodabljanjem strežnika lahko privede do nedelovanja spletnih strani. Do takšnih zapletov v praksi prihaja zelo redko, saj večina ponudnikov zagotavlja vsaj 99-odstotno zanesljivost strežnika.

Pri NEOSERV svojim naročnikom zagotavljamo kar 99,9-odstotno zanesljivost strežnikov, saj se pred vsako posodobitvijo programske opreme prepričamo o pravilnosti delovanja. Posodabljanja izvajamo ponoči, vedno pa imamo pripravljene tudi varnostne kopije, da strežnik v primeru težav lahko takoj povrnemo v prejšnje stanje.

6. Spletna stran je okužena z virusom

Ste pomislili na to, da je vaša stran okužena s spletnim virusom? Če niste temeljito poskrbeli za njeno varnost, je to povsem možen scenarij. Do težave najpogosteje pride zaradi šibkega gesla, kraje prijavnih podatkov ali neposodobljene strani, ki je polna varnostnih lukenj.

Okuženo spletno stran pogosto zaznajo že spletni brskalniki (npr. Chrome). Ko obiskovalec želi obiskati takšno stran, naleti na obvestilo o virusu, spletna stran pa ni dostopna. Prav tako lahko spletni virus zazna ponudnik gostovanja, ki zaradi varnostnih razlogov stran nemudoma izključi.

Na našem blogu smo o varnosti spletnih strani pripravili že kar nekaj prispevkov. Veliko koristnih informacij o tem, kako zavarovati spletno stran in se izogniti spletnim napadom in virusom, si preberite v naslednjih objavah:

V kolikor gostujete pri nas, je nedosegljiva stran zaradi virusa le malo verjetna, saj smo poskrbeli za učinkovito NEOSERV anti-virusno zaščito na vseh strežnikih. Ta na spletnih straneh samodejno poišče varnostne luknje in jih zakrpa, prav tako pa očisti tudi morebitne že okužene datoteke.

Naroči SSD gostovanje

Ste preverili vse našteto, stran pa še vedno ne deluje?

Ste ugotovili, da sta vaša domena in paket gostovanja še vedno aktivna? Da na e-poštni predal s strani vrhovnega registrarja niste prejeli sporočila za verifikacijo lastniških podatkov? Da so bile vse posodobitve vaše spletne strani izvedene uspešno, da stran ni okužena, prav tako pa je vse v najlepšem redu s strežnikom, na katerem gostujete?

Obstaja še veliko drugih razlogov, zakaj je vaša spletna stran nepričakovano prenehala delovati. Če težav ne boste znali odpraviti sami, vam svetujemo, da se najprej obrnete na svojega izdelovalca spletne strani oziroma programerja, ki skrbi za razvoj in vzdrževanje spletišča. Seveda pa vam na pomoč lahko priskoči tudi naša ekipa!

KOMENTARJI

KOMENTIRAJTE OBJAVO

(obvezno)
(obvezno, e-poštni naslov bo skrit)
(neobvezno)
Varnostno vprašanje, ki potrdi, da ste resnična oseba.